اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رواج برخی فرهنگ‌های غیرمنطقی عامل تاخیر ازدواج جوانان است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: هم اکنون معضلات و مشکلات جوانان در امر ازدواج فقط به دغدغه‌های مالی خلاصه نمی‌شود، بلکه به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل مهم تاخیر ازدواج جوانان، رواج برخی فرهنگ‌های غیرمنطقی است.

رواج برخی فرهنگ‌های غیرمنطقی عامل تاخیر ازدواج جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، الهه غیناقی بعد از ظهر امروز در  مراسم جشن ازدواج نوعروسان کمیته امداد در شهرستان آزادشهر با تأکید بر ضرورت آگاهی جوانان نسبت به مسائل ازدواج و زندگی مشترک، اظهار کرد: ازدواج یک سنت حسنه است که با ازدواج آسان در شرایط فعلی جامعه، می‌توان نقش بسزایی در ترغیب جوانان به انجام این سنت حسنه ایفا کرد و ترویج آن نیازمند اقدامات فرهنگی موثر است.

وی کاهش ازدواج و رشد طلاق یکی از مشکلات جامعه است،‌ تصریح کرد: هم اکنون معضلات و مشکلات جوانان در امر ازدواج فقط به دغدغه‌های مالی خلاصه نمی‌شود، بلکه به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل مهم تاخیر ازدواج جوانان، رواج برخی فرهنگ‌های غیرمنطقی است.

غیناقی با مهم برشمردن اهمیت فرهنگ‌سازی برای گسترش ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و ترویج آن بین خانواده‌ها داشته باشند که هر چه این تغییر نگرش در خانواده‌ها بهتر شکل بگیرد مردم رغبت بیشتری برای آسان گرفتن این امر حسنه اتخاذ می‌کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه باید خود جوان باور کند که با تعلل و تاخیر انداختن ازدواج، جوانی را از دست می‌دهد، گفت: تنها راه برون‌رفت از بحران ازدواج فعلی کشور برگشت به سنت‌های دین و آموزه‌های قرآن در زمینه ازدواج است چراکه ریشه مشکل ازدواج جوانان تفکرهای فرهنگی جامعه است.

وی تاکید کرد: موانع مختلفی مانند تجمل‌گرایی و باب شدن رسومات خاص در بین خانواده و برگزاری مراسم آبرومند چند میلیون تومانی، جهیزیه‌های گران‌قیمت، شغل مناسب و مسکن ناشی از تفکرات فرهنگی جامعه فعلی است که نتیجه جز کاهش آمار ازدواج جوانان نیست.

* مهمترین مانع ازدواج جوانان مسائل فرهنگی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: در حالی که صاحب‌نظران و جامعه‌شناسان اعتقاد دارند که در زمینه فرهنگ‌سازی ازدواج باید به آنچه که دین گفته برگردیم اگر در بحث ازدواج به سنت‌های دینی بر نگردیم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم، چراکه باز تاکید می‌کنم مهمترین مانع ازدواج جوانان مسائل فرهنگی است.

غیناقی افزود: تردیدی نیست که عمل به دستورات شرع مقدس و تبعیت از اهل بیت (ع) در همه زمینه‌ها از جمله ازدواج، هم زندگی موفقی را برای ما رقم می‌زند و هم در سایه چنین ازدواجی که مبتنی بر تعالیم اسلام باشد، خداوند مسیر گذران زندگی و معیشت را برای انسان هموار می‌کند.

وی ادامه داد: باید سنت‌ها و رسوم غلط را کنار بگذاریم و زمینه ازدواج آسان که باعث حفظ دین جوانان می‌شود را مهیا کنیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول