اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک مبنع نظامی روس: ترکیه شبه‌نظامیان حاضر در سوریه را به ضد هوایی مجهز کرده است

یک منبع دیپلماتیک و نظامی روس اعلام کرد که شبه‌نظامیان حاضر در سوریه از ترکیه ضد هوایی‌های ساخت آمریکا دریافت کرده‌اند.

یک مبنع نظامی روس: ترکیه شبه‌نظامیان حاضر در سوریه را به ضد هوایی مجهز کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ یک منبع دیپلماتیک و نظامی روس امروز (شنبه)، گفت که ترکیه ضمن ارسال حجم زیادی تجهیزات به سوریه، شبه‌نظامیان حاضر در این کشور را نیز به ضدهوایی‌های آمریکایی مجهز کرده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، این منبع دیپلماتیک روس گفت که ترکیه در ادلب سوریه بیش از ۷۰ تانک، ۲۰۰ خودروی زرهی و ۸۰ توپ آورده است که بخش قابل توجهی از آن به شبه‌نظامیان تروریستی موسوم به «جبهه النصره» تحویل داده شده است.

این منبع نظامی در ادامه با بیان اینکه ترکیه به شبه‌نظامیان حاضر در منطقه «کاهش تنش»، لباس نظامی داده است گفت این مسئله واقعا نگران کننده است.

در جریان مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، چهار منطقه کاهش تنش در استان‌های ادلب، لاذقیه، حماه و حلب ایجاد شود.

هدف این مناطق کاهش تنش، نظارت بر تداوم آتش‌بس سراسری در سوریه، فراهم کردن شرایط مناسب انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین هموار کردن راه بازگشت آوارگان سوری به وطن عنوان شده است.

این منبع نظامی در ادامه توضیح داد که شبه‌نظامیان وابسته به گروه تروریستی موسوم به «هیئه تحریر الشام» و دیگر گروهک‌های تروریستی به اسم نیروهای ارتش ترکیه علیه ارتش سوریه می‌جنگند.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد که نیروهای سوری موفق شدند در یک هفته بیش از ۲۰ تانک و نفربر را که ترکیه به شبه‌نظامیان ادلب داده بود،  نابود کنند. 

دولت ترکیه امروز (شبنه) همچنین دو مقر دیده‌بانی جدید درجنوب و شمال استان ادلب دایر کرد تا به زعم خویش جلوی پیشروی ارتش سوریه را بگیرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول