اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی به خلیج فارس سفر می‌کند

فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی قصد دارد با سفر به عمان از آخرین وضعیت نیروهای این کشور مستقر در تنگه هرمز مطلع شود.

فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی به خلیج فارس سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی روزهای آتی برای بازید از نیروهای این کشور مستقر در منطقه به تنگه هرمز سفر می‌کند.

به نوشته روزنامه «کوریا هرالد» دریاسالار «سیم سیونگ سیوب» از فردا یکشنبه در سفری 6 روزه به کشورهای عمان و تایلند سفر می‌کند. هدف از این سفر افزایش همکاری امنیتی عنوان شده است.

فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی در اولین مقصد از سفر خود به خاورمیانه با سفر به   عمان از  ناو شکن 4400 تنی کره جنوبی   و نیروهای این کشور متعلق به یگان «چئونگ هائه»  مستقر در آن دیدار می‌‌کند.

 یگان چئونگ هائه نیروی دریایی کره جنوبی  از سال 2009 به این سو برای مقابله با دزدان دریایی در دریای عدن حضور دارد و اینک تصمیم گرفته شده تا این یگان عملیات خود را تا دریای عمان و خلیج فارس بسط دهد. این توسعه عملیاتی از ماه گذشته بنابر تقاضای آمریکا همزمان با افزایش تنش این کشور با ایران آغاز شد.

وزیردفاع کره جنوبی چندی قبل گفت که نیروهای این کشور مستقر در تنگه هرمز در برخورد نظامی احتمالی بین ایران و آمریکا مداخله نمی‌کنند.

«جیانگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی این سخنان را در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت و تاکید کرد نیروهای نظامی این کشور مستقر در تنگه هرمز در صورت درگیری بین ایران و آمریکا، در هیچ عملیات مشترکی شرکت نمی‌کنند.

کره جنوبی هفته‌های پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران را تأیید، اما اعلام کرد این کار «موقت» است. ( جزئیات بیشتر)

به نوشته کوریا هرالد، فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی همچنین به تایلند نیز سفر کرده و با مقامات ارشد نظامی این کشور رایزنی خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول