اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

غفلت از بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای پتروشیمی

مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری گفت: تا به حال یک پتروشیمی‌ احداث نشده که تأمین مالی آن از طریق بازار سرمایه باشد و تأمین مالی همه پتروشیمی‌ها یا از طریق فاینانس انجام شده یا تأمین مالی دولتی بوده است.

غفلت از بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای پتروشیمی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی امید قائمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت امروز در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت اظهار داشت:‌ بازار سرمایه ظرفیت مناسبی برای تأمین مالی پروژه‌های مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی است، در این حوزه تا به حال حتی یک پتروشیمی‌ احداث نشده است که تأمین مالی آن از طریق بازار سرمایه باشد و تأمین مالی همه پتروشیمی‌ها یا از طریق فاینانس انجام شده یا تأمین مالی دولتی بوده است.

وی افزود: البته پروژه‌های پالایشگاه گازی بیدبلند هستند که با پرداخت‌های داخلی احداث شده‌اند، اما هنوز به بهره‌برداری نهایی نرسیده‌اند. منابع مالی پالایشگاه بیدبلند از صندوق توسعه بوده و ما نمی‌توانیم برای همه پروژه‌ها از منابع این صندوق استفاده کنیم زیرا که محدودیت‌های زیادی وجود دارد.

امید قائمی گفت: تا به الان باید 37 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد زیرساخت در صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گرفت که تاکنون 19.9میلیارد دلار تخصیص داده شده است و در این حوزه منابع مالی محدود است، لذا باید بر روی جذب سرمایه از طریق بازار بورس تمرکز کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت افزود: اغلب پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی وقتی به 80 درصد پیشرفت می‌رسند، روند ساخت آن کند می‌شود و چندین سال پس از آن وارد مدار تولید می‌شود که ما برای حل مشکل تأمین مالی آن به فکر چاره‌ای باشیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول