اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ظرفیت بورس کالا برای تأمین مالی صنعت نفت ناشناخته مانده است

معاون عملیات و نظارت سازمان بورس کالا گفت: بورس‌های کالا می‌توانند کارکردهایی غیر از تأمین مالی هم برای صنعت نفت داشته باشند که از جمله آن بحث کشف قیمت، تضمین اجرای قرارداد، تنظیم بازار و تسهیل معاملات فیزیکی است.

ظرفیت بورس کالا برای تأمین مالی  صنعت نفت ناشناخته مانده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا محتشمی‌پور معاون عملیات و نظارت سازمان بورس کالا امروز در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت اظهار داشت: ظرفیت بورس کالا برای تأمین مالی در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت ناشناخته است و ما هنوز ظرفیت‌ها و مشکلات این بازار را به درستی نمی‌شناسیم.

وی افزود: بورس‌های کالا می‌توانند کارکردهایی غیر از تأمین مالی هم برای صنعت نفت داشته باشند که از جمله آن بحث کشف قیمت است. همچنین تضیمن اجرای قرارداد، تنظیم بازار و تسهیل معاملات فیزیکی از دیگر کارکردهای بورس کالا است.

محتشمی‌پور اظهار داشت: در حال حاضر بازار فیزیکی بورس کالا بین صنایع پالایشی، پتروشیمی و فلزات تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها یک سوم بازار را در اختیار دارند.

معاون سازمان بورس کالا ادامه داد: در بورس کالا در کنار بازار فیزیکی ابزارهایی مثل قرارداد سلف موازی استاندارد، گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی داریم که می‌تواند در تأمین مالی پروژه‌ها به ما کمک کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول