اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

رتبه‌بندی شرکت‌ها، مشکلات تامین مالی از طریق بازار سرمایه را حل می‌کند

مدیرعامل یک شرکت رتبه‌بندی اعتباری گفت:ما به شرکتی نیاز داریم که مستقل از مجری و سرمایه‌گذار راجع‌به ریسک‌های پروژه اظهارنظر کند و عدم تقارن اطلاعاتی را از بین ببرد که مؤسسات رتبه‌بندی پروژه این کار را انجام می‌دهند.

رتبه‌بندی شرکت‌ها، مشکلات تامین مالی از طریق بازار سرمایه را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قاسم محسنی مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان امروز در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت با اشاره به ریسک‌های موجود در اجرای پروژه‌های نفتی اظهار داشت: در اجرای پروژه‌ها در صنعت نفت ریسک‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری در این بازار نشود، زیرا که بازارهای دیگری نیز وجود دارد که سود تضمینی برای متقاضیان به همراه می‌آورد.

وی افزود:‌در این راستا اگر ریسک پروژه‌ها زیاد باشد، باید نرخ بازدهی نیز افزایش پیدا کند تا سرمایه‌گذار تشویق به حضور در این بازار شود، در نتیجه وجود مؤسسات مطالعاتی که شرکت‌های پیمانکار پروژه را رتبه‌بندی کنند، ضروری است.

محسنی اظهار داشت: اهمیت رتبه‌بندی شرکت‌ها از این جهت است که می‌تواند برخی از مشکلات فعلی تأمین مالی از طریق بازار سرمایه را حل کند. در حال حاضر یکی از این مشکلات عدم شفافیت درباره ریسک پروژ‌ه‌ها و عدم تقارن اطلاعاتی است.

مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان گفت: در نتیجه ما به شرکتی نیاز داریم که مستقل از مجری و سرمایه‌گذار راجع‌به ریسک‌های پروژه اظهارنظر کند و عدم تقارن اطلاعاتی را از بین ببرد که مؤسسات رتبه‌بندی پروژه این کار را انجام می‌دهند و در واقع رابط بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر هستند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول