اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی ظریف و لاوروف در مونیخ درباره برجام و وضعیت ادلب

وزرای خارجه ایران و روسیه در حاشیه نشست مونیخ درباره برجام و وضعیت ادلب به گفتگو‌ پرداختند.

رایزنی ظریف و لاوروف در مونیخ درباره برجام و وضعیت ادلب

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه ایران و روسیه عصر امروز (شنبه) در مونیخ دیدار و گفتگو کردند. 

در دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حاشیه پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ، توسعه روابط دوجانبه، موضوعات مرتبط با برجام و آخرین تحولات صحنه سوریه به خصوص وضعیت ادلب مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

ظریف پیش از این نیز با وزرای خارجه آلمان و چین دو عضو دیگر برجام نیز در حاشیه این نشست درباره برجام گفتگو کرده بود. وی همچنین با وزرای خارجه اسپانیا و کرواسی نیز درباره برجام گفتگو کرده بود.

 

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست تنش زدایی در خلیج فارس در کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر تأکید کرد که ایران حاضر به مذاکره دوباره بر سر برجام نیست و گفت: «شما یک اسب را دو بار نمی‌خرید.»(اینجا بخوانید)

وزیر خارجه ایران که پنجشنبه شب ۲۴ بهمن ماه برای شرکت در این کنفرانس به مونیخ سفر کرده، طی دو روز گذشته رایزنی هایی را با برخی مقامات حاضر انجام داد. نخست وزیر کانادا و وزرای خارجه عمان، اوکراین، کانادا، آلمان، چین، ژاپن، فنلاند و ... از جمله مقاماتی بودند که ظریف با آنها دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول