اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کمر همت مدیران خراسان شمالی برای ارتقا مشارکت در انتخابات

مدیران و مسئولان عالی‌رتبه خراسان شمالی کمر همت را بسته‌اند تا در این دوره از انتخابات، بتوانند رکوردی دیگر را در مشارکت مردم پای صندوق‌های رأی به ثبت برسانند.

کمر همت مدیران خراسان شمالی برای ارتقا مشارکت در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد با افزایش تب‌وتاب انتخابات، تمام دلسوزان انقلاب در تلاش‌اند تا نقشی برای افزایش مشارکت مردم ایفا کنند. در همین راستا شب گذشته نشست مدیران اجرایی استان برای تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات نیز برگزار شد.

ترغیب مردم توسط مدیران برای حضور در انتخابات

در این راستا ابتدا ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: تمام دشمنان درصددند که القا کنند در بین مردم، حاکمیت و نظام فاصله افتاده و مردم رغبتی برای حضور در انتخابات ندارند لذا وظیفه تمام ما این است که تمام توان خود برای حضور حداکثری در انتخابات را به‌کار ببریم.

 

وی در ادامه از یک طرح رونمایی کرد و در این راستا بیان کرد: مدیرکل تمام دستگاه‌ها را بر اساس جامعه هدف مسئول شهرستان‌ها می‌کنیم که این موضوع برنامه‌ریزی‌شده تا مدیران با طرح‌های خود مردم را به حضور حداکثری ترغیب کنند.

احراز صلاحیت داوطلبان استان بیش از میانگین کشور

در ادامه این جلسه عابدین عابدی مقدم، رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان به بیان برخی نکات پیرامون روند احراز صلاحیت‌ها پرداخت و در این خصوص گفت: هر کس نمره‌ای برای تأیید صلاحیت در ذهنش دارد اما اکنون تمامی جناح‌های سیاسی می‌توانند در بین افراد تأیید شده کاندیدای موردنظر خود را پیدا کنند و رأی دهند.

وی افزود: برای احراز صلاحیت ابتدا یک مرحله در استان بر مبنای پرونده آن فرد که از مراجع قانونی به ما رسیده بود انجام دادیم و سپس هیئت مرکزی این کار را انجام داد که حدود 30 درصد این هیئت از ما شدیدتر برخورد کرده بود اما بعد که به شورای نگهبان رفت و شأن پدرانه شورای نگهبان باعث شد که در تمام شهرستان‌ها افراد بیشتری وارد عرصه انتخابات شوند.

 

رئیس و سخنگو هیات نظارت بر انتخابات استان به تأیید 50 درصد از داوطلبان در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در استان ما بیش از 55 درصد تأیید صلاحیت شدند و ما وقت زیادی را برای رد شدگان گذاشتیم تا علت را برایشان توضیح دهیم.

وی در پایان سخنانش افزود: با تمام دستگاه‌هایی که برای رفع شبهات درخواست جلسه کردند جلسه گذاشتیم و تا پایان شبهات جلسه را ترک نکرده‌ایم.

سلامت فرآیند انتخابات تشریح شود

مسلم محمد یاران، دادستان بجنورد نیز در این جلسه گلایه‌هایی عنوان کرد و بیان داشت: قانون مداری و بی‌قانونی یک عده را در همین مدت شاهد بوده‌ایم و برای این که یک چندگانه‌ای شاهد نباشیم تمکین به قانون نیاز است.

وی در خصوص طرح موردنظر برای مدیران نیز افزود: حتماً باید سلامت فرآیند انتخابات توسط مدیران اجرایی در شهرستان‌ها به تشریح دربیاید.

تمرکز ترغیب مردم با سمن‌ها باشد

علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در خصوص این طرح گفت: هرکسی وابستگی‌ها و سلیقه‌هایی دارد و باید لحاظ شود ک خود این افراد دچار مشکل و جناح زدگی نشوند لذا بهتر است تمرکز را روی تشکل‌های مردمی بگذاریم تا شائبه‌ای نیز رخ ندهد.

وی صداقت و شفافیت را خواسته مردم عنوان کرد و تاکید کرد: مردم گله‌مندند و انتظارات تحقق پیدا نکرده لذا باید علت این امر نیز به مردم بیان شود تا قضاوت اشتباهی رخ ندهد.

تمرکز دشمن بر تاثیرگذاری قشر دانشجو و دانش آموز

ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی نیز آخرین سخنران این نشست بود که بیان کرد: تبیین اصل انتخابات، ضرورت مشارکت، انتخاب اصلح و شکل‌گیری مجلس انقلابی در صدر اولویت‌هاست و اگر به این موضوع بی‌تفاوت باشیم پاسخی در محضر خدا نداریم.

 

وی افزود: با توجه به برنامه پیش‌بینی‌شده، پیشنهاد می‌کنم ائمه جمعه نیز در مراکز شهرستان‌ها با مدیران همراه شوند.

 

چمن با اشاره به حضور اکثر جمعیت استان در روستاها ادامه داد: صداوسیما فرصت را برای امام‌جمعه هر شهرستان مهیا کند تا لزوم شرکت تبیین شود.

وی در پایان از اجرای ۱۷۶۷ همایش در اماکن عمومی از نیمه اول بهمن خبر داد و گفت: دانشگاه و مدارس بیشتر از فضای مجازی متأثر هستند که القای دشمن روی این دست افراد بیشتر است لذا این قشر نیازمند برنامه ویژه‌تری هستند.

این برنامه‌ریزی انجام‌شده بناست باعث افزایش مشارکت شود. هرچند حضور در انتخابات یک وظیفه عمومی خصوصاً در این شرایط است اما مسئولان نیز باید توجه کنند نخستین اقدام برای افزایش مشارکت، فعالیت قوی و مؤثرتر آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول