اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ستاری: سالانه از 4 هزار نخبه دانشگاهی حمایت می کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه مجموعه‌های غیر انتفاعی در رشد و شکوفایی نخبگان نقش محوری دارند، گفت: هر سال بیش از 4 هزارنفر از جوانان نخبه دانشگاهی را در بنیاد نخبگان تحت پوشش قرار می دهیم.

ستاری: سالانه از 4 هزار نخبه دانشگاهی حمایت می کنیم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه سالانه از ۴ هزار نخبه دانشگاهی در بنیاد نخبگان حمایت می‌کند ، گفت: بزرگترین اتفاق امروز کشور وجود نخبگان و استعدادهای درخشانی است که در مجموعه‌های غیرانتفاعی رشد کرده و مدال‌های قهرمانی جهان را کسب می‌کنند.

* نقش محوری مراکز غیر انتفاعی در شناسایی نخبگان و استعداد‌های درخشان 

وی افزود: مراکز غیر انتفاعی در شناسایی نخبگان و استعداد‌های درخشان نقش بسزایی دارند چراکه آنها به رشد فکری و علمی نوجوانان کمک می‌کنند و کسب قهرمانی دنیا و کشور در المپیادهای مختلف نتیجه تلاش ، کوشش و همت مضاعف آنها است.

* فرهنگ سازی بین نخبگان برای عرق به کشور و نظام

ستاری تصریح کرد: امروز مجموعه‌های غیر انتفاعی بدون آنکه به دولت وابسته باشند توانسته‌اند با فرهنگ‌سازی بین نخبگان عرق به کشور و نظام را رواج دهند که این موضوع  از اهمیت زیادی برخوردار است که در این رابطه ما وظیفه داریم از این مراکز در بنیاد نخبگان حمایت کنیم.

* ایجاد زیست بوم و حفظ ارزش کار آفرین موجب رونق میشود

وی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیراقتصاد دانش بنیان زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور است، اضافه کرد: آن چیزی که موجب رونق می‌شود خواستن برای ایجاد زیست بوم و حفظ ارزش کار آفرین است از طرفی استخدام، آینده فرزندان کشور را نابود می‌کند و سقف آرزوی کارکنان دولت مشخص است بنابراین نباید افراد را به سمت استخدام سوق داد.

* قرار نیست خروجی دانشگاه‌ها مشکلی از مردم حل نکند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: قرار نیست خروجی دانشگاه‌ها مشکلی از مردم حل نکند که درحال حاضر همه دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات مردم رفتند این در حالی است که تحریم‌های آمریکا می‌توانست یک کشور را نابود کند، اما  ایران روی پای خود ایستاد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول