اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی میدان آزادی

سرپرست شرکت خاکریزآب، از آغاز عملیات اجرایی با هدف رفع مشکل آبگرفتگی میدان آزادی خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی میدان آزادی

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس حبیب پوش پارس گفت: آبگرفتگی میدان آزادی در جریان بارش های شدید، از جمله مشکلات سنواتی این محدوده از شهر تهران در زمینه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی است.

وی افزود: میدان آزادی در مرز مناطق 2، 5 و 9 شهرداری تهران، در معرض سرریز رواناب های بالادست قرار دارد و رفع آبگرفتگی این نقطه براساس اعلام منابع مختلف پایش و شناسایی نقاط آبگیر شهر تهران، در صدر اولویت های مدیریت شهری قرار گرفته است.

پوش پارس با اشاره ویژگی انتقال آبهای سطحی از بزرگراه جناح به میدان آزادی، راهکار اجرایی پروژه را شامل کاهش میزان رواناب ورودی به میدان آزادی از طریق ایجاد کانال انحرافی و عملیات لوله رانی به قطر 1600 میلیمتر و طول 374 متر دانست.

وی یادآور شد: آبهای سطحی این نقطه از شهر تهران پس از جمع آوری در ضلع شرقی میدان آزادی به تونل آیت الله سعیدی هدایت خواهد شد.

به گفته سرپرست شرکت خاکریزآب، زمان بندی در نظرگرفته شده برای اجرای پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی میدان آزادی تا ابتدای شهریورماه سال 99 بوده و تلاش خواهد شد معضل آبگرفتگی این نقطه تا پیش از آغاز فصل سرما برطرف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول