اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کشور از داوران المپیکی کشتی خالی شده / مدیریت ضعیف داوری در فدراسیون

مدرس بین‌المللی داوری کشتی وضعیت داوری کشتی کشور را خالی از داوران بین‌المللی بیان کرد و گفت: مدیریت ضعیف فدراسیون کشتی در بخش داوری ضربات سختی را به پیکره داوری کشور وارد کرده است.

کشور از داوران المپیکی کشتی خالی شده / مدیریت ضعیف داوری در فدراسیون

اردوان صاحب در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به وضعیت داوری کشتی در خراسان شمالی اظهار کرد: سن داوران در این استان بالا رفته و باید با برگزاری کلاس‌های مختلف داوران جوان به این رشته وارد شوند و جوان‌ترها جای سایرین را پر کنند و به مسابقات بزرگ برای داوری راه پیدا کنند.

وی خراسان شمالی را ازجمله استان‌های صاحب کشتی در کشور دانست و افزود: این استان نیازمند داوران تحصیل‌کرده و جوان است تا در استان رشد پیدا کنند و ظرفیت بالقوه داوری استان به فعلیت برسد.

مدرس بین‌المللی داوری فدراسیون کشتی همچنین در پاسخ به وضعیت داوری ایران در المپیک پیش رو خاطرنشان کرد: یک نماینده داوری از ایران در این مسابقات به قضاوت می‌پردازد که تاکنون این فرد مشخص نشده اما طی ماه‌های آینده، نماینده داوری کشتی ایران در المپیک 2020 اعلام خواهد شد.

وی وضعیت فعلی داوری کشتی ایران در جهان را نامناسب توصیف کرد و افزود: در رأس داوری کشتی دنیا هیچ‌گونه کرسی بین‌المللی به ایرانیان داده نشده و طی چندسال اخیر، مدیریت غلط و اشتباه فدراسیون کشتی کشور، ضربات جبران‌ناپذیری را به پیکر داوری کشتی وارد کرد.

صاحب رشد و ارتقا داوری برای رسیدن به کرسی‌های داوری دنیا را مستلزم سرمایه‌گذاری نزدیک به 6 ساله بر افراد دانست و ادامه داد: به‌دست آوردن جایگاه پیشین داوری در زمان آقایان خالقی، نمازیان و عظیمی بسیار سخت و زمان‌بر است.

وی مدیریت فدراسیون کشتی در کرسی‌های داوری، تربیت مدرسان و سوپروایزر را ضعیف اعلام کرد و گفت: بسیاری از داوران کشورهای دیگر که سطح پایین‌تری از داوران کشور ما داشتند، با حمایت فدراسیون‌های کشور خود، اکنون به جایگاه‌ها و درجات بالایی رسیده‌اند ولی در کشور ما سرمایه‌گذاری بر روی کسانی شد که نتوانستند خود را در جهان به نمایش بگذارند.

این مدرس بین‌المللی داوری کشتی، در انتها وضعیت فعلی کشور را خالی از داوری‌های بین‌المللی بیان و تصریح کرد: باید بر روی داورانی سرمایه‌گذاری شود تا علاوه بر فیزیک مناسب داوری، دارای مهارت زبان خارج باشند و با حمایت فدراسیون بتواند کم‌کم مدارج و رتبه‌های مختلف داوری آسیا و دنیا را کسب کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول