اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله جنایتکارانه ائتلاف سعودی به استان الجوف یمن را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله جنایتکارانه ائتلاف به رهبری عربستان به استان الجوف یمن را شدیدا محکوم کرد و گفت: سکوت جامعه بین‌المللی عاملان این جنایات جنگی را گستاخ‌تر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله جنایتکارانه ائتلاف سعودی به استان الجوف یمن را شدیدا محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،‌ «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله جنایتکارانه نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به شهر المصلوب واقع در استان الجوف یمن که منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شد را به شدت محکوم و با خانواده قربانیان و مردم مظلوم یمن ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در چند سال گذشته بارها شاهد بوده‌ایم هر زمان نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی و یا همپیمانان آنها در جبهه‌های جنگ دچار شکست‌های مفتضحانه‌ای می‌شوند با سلاح‌های آمریکایی اقدام به کشتار ناجوانمردانه زنان و کودکان و غیرنظامیان می‌کنند و فاجعه می‌آفریند که جنایت روز گذشته در استان الجوف نمونه‌ای از ده‌ها جنایت جنگی آنان است.

موسوی با تاکید بر اینکه فاجعه انسانی در یمن باید پایان یابد، اظهار داشت: سکوت جامعه بین‌المللی نسبت به این جنایات جنگی، عاملان آنها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده و موجب استمرار زیرپاگذاشتن تمامی قوانین بین‌المللی و حقوق بشری شده است.

به گزارش فارس، در پی حملات ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه المصلوب در استان الجوف یمن ۳۰ تن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در پی این حملات در توئیتر خود نوشت: ائتلاف سعودی-آمریکایی سبکسر مانند همیشه وقتی ضربات دردآوری در میدان‌های رویارویی نظامی دریافت می‌کند با گستاخی و حماقت به هدف گرفتن غیرنظامیان روی می‌آورد همانگونه که صبح امروز دهها غیرنظامی در شهر المصلوب استان الجوف شهید و زخمی شدند.(اینجا بخوانید)

گفتنی است سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز از سرنگون شدن یک فروند جنگنده «تورنادو» که در حال عملیات خصمانه بر فراز استان الجوف در یمن بود، خبر داد.

به گزارش فارس، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۳ (فروردین ۱۳۹۴) به بهانه‌های واهی جنگ علیه یمن را آغاز کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول