اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

«مردان» اول اسفند توسط ارولوژیست‌ها ویزیت رایگان می‌شوند

مسؤول روز سلامت مردان گفت: اول اسفند تمام مردان می توانند در شهرهای مختلف توسط متخصصان ارولوژی ویزیت رایگان شوند.

«مردان» اول اسفند توسط ارولوژیست‌ها ویزیت رایگان می‌شوند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید فرزاد علامه مسؤول برگزاری روز ملی سلامت مردان در نشست خبری با اشاره به اینکه هفته سلامت مردان در هفته اول اسفند برگزار می‌شود،گفت: روز پنج شنبه اول اسفند روز ملی سلامت مردان است و کنگره سلامت مردان نیز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت سلامت مردان، خاطرنشان کرد:مطالعات نشان داده است که زنان بیشتر از مردان به سلامتی خود اهمیت داده و برای درمان به پزشک مراجعه می‌کنند.

این متخصص ارولوژی با اشاره به همکاری انجمن ارولوژی با شهرداری تهران، افزود: ویزیت و ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در ۷ منطقه شهر تهران به مردان ارائه می شود.

علامه بیان داشت: سعی کرده ایم امسال خدمات مشاوره و ویزیت رایگان در روز سلامت مردان در اول اسفند را در مناطق و خانه‌های سلامت جنوب شهر تهران ارائه دهیم.

وی متذکر شد: امسال در روز اول اسفند اتوبوس سلامت را برای ارائه خدمات مشاوره ای و ویزیت با حضور ۴ نفر از متخصصان ارولوژی در دو منطقه شامل پارکی در منطقه پیروزی و یک کارخانه در شهرک صنعتی در جاده خاوران حضور دارد.

مسؤول روز سلامت مردان تصریح کرد:در شهرستانها نیز متخصصان ارولوژی عضو انجمن در مطب ها و کلینیک های خود در روز اول اسفند ویزیت و خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.

علامه یادآور شد: تمام سرطان‌های دستگاه کلیه و مجاری ادراری در آقایان بیشتر از زنان است؛ضمن اینکه سرطان کلیه و مثانه در مردان شایع‌تر است؛ سنگ‌های ادراری در مردان دو برابر زنان است.

این متخصص ارولوژی با اشاره به مثانه، افزود: این غده زیر مثانه است و مجرای ادراری از آن عبور می‌کند و کمک کننده در باروری مردان است.

علامه ببان داشت: سوزش ادرار، تکرر ادرار و قطع و وصل شدن ادرار از جمله نشانه‌های عفونت پروستات است.

وی ابراز داشت: مثانه بیش فعال در زنان شایع‌تر است و ۳۵ درصد زنان ممکن است این مشکل را داشته باشند؛ ضمن اینکه سرما و اضطراب می تواند این مشکل را تشدید کند.

محمد علی زرگر عضو هیأت مدیره انجمن ارولوژی اظهار داشت: در کشور ۱۳۰۰ متخصص ارولوژی داریم که در حال حاضر ۱۵۰ نفر در حال گرفتن تخصص هستند.

وی ادامه داد: در تهران ۲۰۰ مطب ارولوژی داریم. سرطان پروستات در مردان مانند سرطان سینه در زنان بسیار مهم است.

این متخصص ارولوژی گفت: مردان از سن ۵۰ سالگی باید معاینه پروستات را انجام دهند؛ ضمن اینکه اگر پدر، عمو و برادر افراد سابقه سرطان پروستات داشته باشند این معاینه باید از ۴۰ سالگی انجام شود.

زرگر تصریح کرد: سرطان پروستات در صورت تشخیص به موقع صد در صد قابل درمان است.

سیدمحمد قهستانی فوق تخصص ارولوژی کودکان نیز با اشاره به بیماری بیضه نابجا،گفت: در هفته ۳۶ بارداری بیضه شروع به نزول می‌کند و در زمان زایمان باید در قعر کیسه بیضه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ۳ درصد پسران نوزاد دچار بیضه نابجا هستند که در دو سوم این تعداد بیضه به قعر کیسه بیضه نزول می‌کند.

این فوق تخصص ارولوژی کودکان  افزود: آنچه نگرانی دارد این است که بیضه در جای خود قرار گیرد؛ چراکه کودکانی هستند که بیضه آنها قابل لمس نبوده و در داخل شکم قرار دارد.

سید جلیل حسینی دبیر کمیسیون انجمن های  علمی پزشکی اظهار داشت: سند سلامت مردان چند روز دیگر توسط وزارت بهداشت رونمایی می شود؛ این سند با همکاری متخصصان حوزه های مختلف تدوین شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول