اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

اسفندماه 70 هزار تن بیش از نیاز کشور مرغ تولید می شود

عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه نیاز ماهانه کشور به مرغ 210 هزار تن است،گفت:تنها در ماه اسفند ۲۸۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید خواهد شد.

اسفندماه 70 هزار تن بیش از نیاز کشور مرغ تولید می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران، از تولید ۲۸۰ هزار تن گوشت مرغ در اسفند امسال در کشور خبر داد.

برومند چهارآئین گفت: برای تولید این میزان گوشت مرغ، ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری انجام شده است.

وی افزود: نیاز ماهانه کشور به گوشت مرغ ۲۱۰ هزار تن است بر این اساس ۷۰ هزار تن در اسفند امسال مازاد تولید خواهیم داشت.
عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: در حالی که هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده در درب واحد‌های مرغداری به طور متوسط ۸ هزار و ۳۰۰ تا هشت هزار و ۴۰۰ تومان است اما قیمت تمام شده هر کیلو مرغ برای مرغداران ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان تمام می شود، یعنی مرغداران به طور متوسط هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تولید مرغ زیان می‌کنند.

چهار آئین با بیان اینکه مازاد تولید کمرشکن مثل یک چماق کوبنده بر سر تولیدکنندگان وارد و همه را گرفتار کرده است افزود: بر اساس ماده پنج قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، دولت و نهاد‌های عمومی موظف هستند اطلاعات تولید را به روز از طریق فناوری اطلاعات در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند که متأسفانه به این تکلیف قانونی عمل نمی‌شود و مرغداران بدون دسترسی به این اطلاعات نسبت به جوجه‌ریزی اقدام می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه متولی این امر کدام دستگاه یا سازمان است؟ گفت: اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نهاد دولتی بر اساس ماده ۲۲ قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی موظف هستند این اطلاعات را تهیه کنند و به سهولت در اختیار مرغداران قرار دهند که متأسفانه در این زمینه غفلت شده است.

چهارآئین افزود: سه نهاد به وظیفه اساسی خود در این زمینه عمل نکرده‌اند از جمله اتحادیه مرغداران گوشتی ایران که بابت تولید اطلاعات به ازای هر قطعه جوجه‌ریزی، هزینه از مرغداران دریافت می‌کند تا این اطلاعات را به روز در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد ضمن اینکه این نهاد به وظیفه قانونی خود سال‌ها عمل نکرده است و به همین دلیل تولید تنظیم نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول