اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

برای بهبود وضع اقتصادی رأی بدهیم یا رأی ندهیم؟/ پازل دشمن برای 2 اسفند

آمریکا برای ایجاد فروپاشی از درون، یک هجمه بسیار وسیع در جبهه‌های مختلف رسانه‌ای و تحریمی علیه مردم ایران آغاز کرده و این هجمه‌ها دقیقاً مردم را نشانه رفته است. حال سؤال اینجاست اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند وضع بهتر می‌شود یا بدتر؟

برای بهبود وضع اقتصادی رأی بدهیم یا رأی ندهیم؟/ پازل دشمن برای 2 اسفند

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که می‌تواند بر میزان مشارکت مردم در انتخابات‌ها تأثیرگذار باشد، وضعیت اقتصادی است. اگر وضعیت اقتصادی نابسامان باشد، باعث می‌شود تا برخی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تحت فشار اقتصادی، انگیزه و امید خود را به شرکت در انتخابات از دست بدهند. همین مطلب باعث شده تا کشورهای سلطه‌گر برای سلطه بر کشورهای دیگر و مصادره نتیجه انتخابات‌ها و حتی براندازی حکومت‌ها از این اهرم استفاده کنند.

جالب اینجاست که در برخی موارد این کشورهای مستکبر که در رأس آن‌ها آمریکا قرار دارد، صرفاً با القای فقر و بدبختی در مردم یک کشور از طریق رسانه‌ها توانسته است موجب براندازی حکومت آن شود، مانند آنچه بر سر شوروی آمد. اما در مورد ایران، تقریباً تمامی کشورهای همپیمانی که خود را صاحب دنیا می‌دانند، به رهبری آمریکا برای ایجاد فروپاشی از درون، یک هجمه بسیار وسیع در جبهه‌های مختلف رسانه‌ای و تحریمی علیه مردم ایران آغاز کرده‌اند و این هجمه‌ها دقیقاً مردم ایران را نشانه رفته است. حال اگر مردم ایران به خاطر نارضایتی از وضعیت اقتصادی در انتخابات شرکت نکنند، دقیقاً پازل دشمن را تکمیل کرده‌اند.

زیرا اولاً دشمن احساس می‌کند که مردم پشت حکومت را خالی کرده‌اند و این یعنی احتمال بروز جنگ گسترده توسط دشمن و ثانیاً حداقل این است که دشمن مطمئن می‌شود که تحریم و فشارها تأثیرگذار بوده و لذا قطعاً ادامه خواهد داد و حالا حالاها خبری از رفع تحریم‌ها نخواهد بود. یعنی برخی به خاطر وضعیت بد اقتصادی در انتخابات شرکت نمی‌کنند، اما همین کار آن‌ها باعث بدتر شدن وضعیت اقتصادی می‌شود!

از طرف دیگر طبق نظر قریب به اتفاق کارشناسان اقتصادی، اقتصاد ایران خود را با تحریم‌ها وفق داده است و در حال حاضر درصد بسیار کمی از وضعیت بد اقتصادی به خاطر تحریم است و عمده این خرابی‌ها و معضلات اقتصادی به خاطر عملکرد نامطلوب مدیریت اجرایی است. اینکه مردمی که به خاطر نارضایتی از وضعیت اقتصاد می‌خواهند رأی ندهند، در حقیقت زمینه انتخاب دوباره غرب‌زده‌ها را در کشور فراهم می‌کنند و این یعنی بدتر شدن وضعیت اقتصادی.

بنابراین مردم ایران که از وضعیت بد اقتصادی ناراضی هستند،‌ نه تنها نباید انتخابات را تحریم کنند، بلکه دقیقاً به خاطر اصلاح وضعیت اقتصادی باید رأی بدهند. اما نباید فریب غرب‌گراها را بخورند و بار دیگر فرمان اقتصاد کشور را به دست آن‌ها بسپارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول