اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

سارقان در کمینند/ نظافتچی را با وسواس انتخاب کنید!

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شهروندان باید کار نظافت منزل و شستشوی فرش‌های خود را به شرکت‌ها و مراکز معتبر بسپارند چرا که تبهکاران در کمین سرقتند.

سارقان در کمینند/ نظافتچی را با وسواس انتخاب کنید!

سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به مبحث خانه تکانی، نظافت منازل و شستشوی فرش‌ها  اشاره و اظهار داشت: افراد در ایام پایانی سال تمایل دارند که منازل خود را نظافت کرده و فرش‌های خود را برای شستشو به قالیشویی‌ها بسپارند؛ اما باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از شیادان و تبهکاران در کمین بوده و مترصدند از این فرصت سوء استفاده کرده و سرقت انجام دهند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به ذکر نمونه‌هایی از سرقت در پوشش کارهای خدماتی و نظافتی پرداخت و تصریح کرد: چندی پیش خانمی به عنوان نظافتچی تحت عنوان یک شرکت خدماتی صوری در یکی از سایت‌ها آگهی درج کرده بود و به واسطه همین آگهی و حضور در منازل شهروندان به عنوان نظافتچی از 9 نفر سرقت کرده بود.

وی ادامه داد:‌در نمونه‌ای دیگر پیرمردی یک نفر را به عنوان نظافتچی به منزل آورده بود که فرد مورد نظر از غفلت پیرمرد سوء‌استفاده کرده و تلفن همراه و مقادیری پول را از وی به سرقت برد.

سردار ظهیری با اشاره به نمونه‌های فوق از شهروندان درخواست کرد که برای نظافت منزل از کارگران رهگذر استفاده نکنند؛ حتما نظافتچی را از شرکت‌های معتبر درخواست کرده و حضورا دفتر شرکت را ببینند تا شرکت صوری نباشد؛ اما نکته مهمتر این است که اموال گرانقیمت، جواهرات و طلاهای خود را در معرض دید افراد قرار ندهند.

وی گفت: شهروندان دقت داشته باشند که خانه را با نظافتچی خالی نگذارند و حتما یک نفر همراه نظافتچی در منزل حضور داشته باشد. 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به دام تبهکاران برای سرقت فرش‌های نفیس و دستباف اشاره و بیان داشت: برخی‌ افراد شستشوی فرش خود را به مراکزی می‌سپارند که فقط از آنها یک شماره تلفن دارند که در برگه تبلیغ درج شده یا در کمین  سارقانی می‌افتند که تبلیغ شستشوی فرش با هزینه‌ای کمتر از سایر قالیشویی‌ها را دارند؛‌ نکته مهم این است که نباید برای شستشوی فرش‌ آنها را به صرف یک آگهی به افراد تحویل داد؛ بلکه باید حتما از اصالت قالیشویی و داشتن مجوز رسمی آن مطوئن شد تا خدای نکرده فرش‌ها به سرقت نرود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول