اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پیام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آستانه انتخابات / مردم معیارگرا باشند نه قوم‌گرا

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیامی با محتوای چارچوب تبلیغات و انتخاب صادر کرد که در آن خطاب به مردم استان، خواستار انتخاب افراد براساس معیارها شده و آنان را نسبت به انتخاب معیارهای قومی بر حذر داشته است.

پیام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آستانه انتخابات / مردم معیارگرا باشند نه قوم‌گرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد به مناسبت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی پیامی را خطاب به مردم و نامزدهای انتخابات صادر کردند که در آن به چارچوب تبلیغات و انتخاب اشاره شده است. متن این پیام به شرح ذیل است؛

بسمه‌تعالی

واژه‌های «انقلاب» و «انتخاب» نوزادهای دوقلویی را مانند هستند که همزمان در انقلاب اسلامی برای مردم ایران ارزانی شد و به تعبیر مقام معظم رهبری «انتخابات» در کشور ما پس از پیروزی «هدیه امام» به مردم است.

بنابراین «انقلاب و انتخاب» هر دو از عنایات الهی بر این ملت سربلند و سرافراز است. پاسداری از این دو نعمت تکلیف و وظیفه اصلی و اساسی مردم بشمار می‌رود.

با توجه به سالگرد نهضت اسلامی ایران و نیز انتخاب نمایندگان برای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، لازم است چند نکته اساسی را در این رابطه یادآور شویم:

1- دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را هرگز نباید از یاد ببریم. یکی از آن دستاوردهای بنیادی و اساسی نقش مستقیم مردم در سرنوشت خودشان می‌باشد که در میدان‌های گوناگون پس از انقلاب جلوه و تجلی پیداکرده است. ازجمله انتخاب اصل نظام جمهوری اسلامی، انتخاب خبرگان قانون اساسی، انتخاب و رأی به قانون اساسی، انتخاب ریاست جمهوری و انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراها.

2- در انتخابات کشور ما گزینش بین بد و خوب نیست، بلکه گزینش بین خوب و خوب‌تر است، یعنی اگر کسی به دایره انتخابات راه یافت و نامش به‌عنوان کاندیدا معرفی شد، دارای معیارهای کلی برای گزینش شدن است. این مردم هستند که باید دنبال (اصلح) و (احسن) بگردند و آن را گزینش کنند. ازاین‌رو در تبلیغات موضوع این بد است، آن خوب است، مطرح نیست.

موضوع این است که: کارآمدترین، کارشناس‌ترین، دلسوزترین، سالم‌ترین، ولایت مدارترین و در یک کلام شایسته‌ترین فرد برای پذیرش مسئولیت را مردم بشناسند و گزینش نمایند.

با این نگاه در تبلیغات انتخاباتی هر کس باید داشته‌های خود را مطرح کند، از توانایی‌های خود بگوید و نگاه‌های خود را نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مطرح کند.

تخریب، انتقام گرفتن و زیر سؤال بردن دیگران در نظام اسلامی جایگاهی ندارد. امام بزرگوار و مقام معظم رهبری به این موضوع بارها و بارها تأکید کرده‌اند.

3- وظیفه مردم در انتخابات آن است که معیار گرا باشند نه قوم‌گرا. گزینش آنها براساس شایستگی‌ها باشد نه وابستگی‌ها، حضورشان از روی بصیرت  باشد نه از باب تعصب و روابط دوستی و فامیلی.

گزیده سخن آن‌که مردم باید دنبال «اهل» و انسان کارآمد بگردند و به نااهلان و بی‌کفایتی‌ها اعتماد نکند.

با توجه به آنچه اشارت رفت، شایسته است در انتخاب پیش رو در اسفندماه 1398 بصیرت انقلابی و عماری، شهامت ایمانی و ابوذری، شجاعت دینی و مالک اشتری، همت و درایت و روحیه جهادی و کیاست و دوراندیشی مسلمانی را به‌کارگیریم تا خروجی انتخابات، خروجی مبارک و موردقبول نظام و رهبری و خوشایند روح شهدا و امام شهدا باشد. ان‌شاءالله

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول