اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

ایجاد 40 هزار شغل جدید در بخش‌های روستایی و عشایری

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: با تسهیلات پرداختی از سوی بانک توسعه تعاون در قالب مشاغل روستایی و عشایری 40 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

ایجاد 40 هزار شغل جدید در بخش‌های روستایی و عشایری

بهبود سعیدی کیا؛ به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح اشتغال روستایی و عشایری که از بهمن سال 96 شروع شده و 4 بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید انتخاب شدند و مجموع تسهیلاتی که باید توسط این 4 بانک پرداخت شود 18 هزار میلیارد تومان بود که سهم بانک توسعه تعاون از این رقم 2 هزار و476 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 2076 میلیارد تومان پرداخت شده است که هنوز 400 میلیارد تومان تکلیف بانک توسعه تعاون باقی مانده است که عملکرد ما تاکنون 88 درصد بوده وامیدواریم تا پایان سال 12 درصد باقی مانده نیز عملی شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد اشتغال ایجاد شده گفت: از این محل 40 هزار شغل جدید در مناطق روستایی وعشایری با تسهیلات 4، 6 و 10 درصد با میانگین نرخ 6 درصد در روستاها،‌ مناطق عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر ایجاد شده، مدت بازپرداخت تسهیلات 9 ساله است.

مهدیان مهم‌ترین چالش این بانک را کمبود سرمایه عنوان کرد و گفت: سرمایه این بانک در حال حاضر هزار میلیارد تومان است و قرار است دو هزار و 650 میلیارد دیگر به سرمایه این بانک به ترتیب از محل بودجه سال جاری مبلغ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان و از محل خط اعتباری بانک مرکزی 650 میلیارد تومان دیگر برای افزایش سرمایه این بانک در نظر گرفته شود. که در آن صورت هم قدرت وام دهی بانک افزایش می‌یابد و هم نرخ کفایت سرمایه بانک از یک و نیم تا دو درصد کنونی به 8 درصد می‌رسد که این رقم کف استاندارد بانک‌ها است. 

وی در مورد اینکه چقدر از دارایی‌های بانک توسعه تعاون منجمد و تبدیل به املاک شده است، گفت: حدود 78 میلیارد تومان مجموع دارایی‌های تملیک شده بانک توسعه تعاون است که رقم ناچیزی به شمار می‌رود و عمده تسهیلات این بانک در بخش صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی با اولویت تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: 73 درصد از تسهیلات بانک به شرکت‌های تعاونی پرداخت می‌شود و امسال تا پایان سال 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت  می‌کنیم که برای سال آینده این رقم به 17 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مهدیان گفت: تسهیلات بانک توسعه تعاون در بخش گردشگری، صنعت و خدمات پرداخت می‌شود. همچنین برای اجرای طرح‌های ملی اشتغال موضوع تبصره 18 هم پرداخت می‌شود. همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و وام برای سرپرستان خانوار، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول