اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟

عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟»، گفت: معلمی که درگیر معیشت است چگونه می تواند به فرزندان مردم بپردازد؟

معلم درگیر معیشت چگونه به دانش‌آموزان درس دهد؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالحسین نفیسی عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش در نشست آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه بنده قطعاً هیچ‌گاه توفیق نمی‌یابم وزیر آموزش و پرورش شوم زیرا وجهه کارشناسی دارم، گفت: ولی اگر امکانش وجود داشت، در موقعیتی وزیر می‌شدم که کشور بپذیرد، از طریق آموزش می‌توان به توسعه رسید؛ این پذیرفتن باید نمود عملی پیدا کند. 

وی افزود: آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟ اما کدام معلم است که شغل خودش را شغل انبیا بداند؛ شخصی که انقدر درگیر معیشت است، چگونه می‌تواند یه فرزندان مردم بپردازد؟ 

این عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید برنامه اول قوای کشور، اصلاح آموزش و پرورش باشد، گفت: در صورت اصلاح است که آموزش و پرورش می‌تواند از همه جنبه‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ از صداوسیما و تبلیغ مؤسسات کنکور بگیرید تا برخی دستگاه‌های دیگر، همه علیه آموزش و پرورش حرکت می‌کنند و آموزش و پرورش چه طور می‌تواند در این موقعیت کار خوب انجام دهد؟

نفیسی ادامه داد: سال 1371 نظام آموزش جدید متوسطه اجرا شد و در همان سال 11 درصد کسر بودجه مصوب اتفاق افتاد؛ آن وزیر که می‌خواست کار تحولی جدید انجام دهد چه طور می‌توانست امور را پیش ببرد؟ در زمانی هم آموزش و پرورش 45 درصد کسر بودجه پیدا کرد. با این شرایط، آموزش و پرورش رأس امور نیست بلکه کف امور است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول