اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

آخرین وضعیت گازرسانی به نیروگاه‌ها/هنوز برخی نیروگاه‌ها مازوت می‌سوزانند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با بیان اینکه هنوز هم برخی نیروگاهها از سوخت مازوت استفاده می کنند گفت:در نیروگاههایی که با کمبود سوخت گاز مواجه هستند ترکیبی از سوخت گاز،گازوئیل و مازوت استفاده می شود.

آخرین وضعیت گازرسانی به نیروگاه‌ها/هنوز برخی نیروگاه‌ها مازوت می‌سوزانند

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به نیروگاه‌ها گفت: به هر حال با توجه به اینکه در فصل سرما اولویت گازرسانی از سوی وزارت نفت واحدهای مسکونی و مشترکین خانگی هستند اما به هر حال  ما در تلاش هستیم تا با ترکیبی از سوخت‌های دیگر تولید برق در نیروگاه‌ها را متوقف نکنیم.

وی ادامه داد: در برخی نیروگاه‌ها که سوخت تحویلی گاز کم است با ترکیبی از سوخت گاز،گازوئیل و مازوت تولید برق انجام می دهیم.

* روزانه 70 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود

رجبی مشهدی در پاسخ به این سئوال که پس هنوز هم برخی نیروگاه‌ها از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده می کنند گفت: به هر حال برخی از نیروگاه‌های کشور از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده می‌کنند که امیدواریم با گرم‌تر شدن هوا و افزایش سوخت تحویلی گاز این مشکل نیز برطرف شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر در پاسخ به این سوال که میزان سوخت تحویلی گاز به نیروگاه‌ها در حال حاضر چقدر است اظهار داشت: سوخت تحویلی گاز به نیروگاه‌ها در حال حاضر به حدود 70 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مشکلات و آلودگی‌های ناشی از سوخت مازوت و تبعات آن این روزها نه تنها گریبان گیر هوای مناطق شده است بلکه از نظر کارشناسان و دوستداران محیط زیست، تاثیر مستقیم بر زندگی فردی و اجتماعی دارد و مشکلاتی را برای کشاورزی و محیط زیست ایجاد می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول