اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تبعیت مجلس از دولت غلط است/ نمایندگان عزت مجلس را برگردانند

فعال سیاسی با اشاره به اینکه نمایندگان باید توان قانون‌گذاری داشته باشند و جایگاه و عزت واقعی مجلس را برگردانند، گفت: تاکنون مجلس دنباله‌روی دولت بوده و باید این موضوع برعکس شود.

تبعیت مجلس از دولت غلط است/ نمایندگان عزت مجلس را برگردانند

میثم محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه نمایندگان باید توان قانون‌گذاری داشته باشند و جایگاه و عزت واقعی مجلس را برگردانند، اضافه کرد: تاکنون مجلس دنباله‌روی دولت بوده است و این موضوع باید برعکس باشد و این زمانی رخ می‌دهد که نماینده مستقل باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یک کاندیدا نباید به مردم وعده دروغ بدهد و احساسات و تعصبات قومی را دستاویزی برای به دست آوردن رأی قرار دهد، افزود: یک نامزد نمایندگی باید حقوق سایر کاندیداها و دست‌اندرکاران انتخابات را رعایت کند.

وی با بیان اینکه اگر یک نماینده بخواهد خارج از برنامه‌های مجلس عمل کند و وارد زدوبندهای سیاسی شود و در امور اجرایی و عمرانی دخالت کند نمی‌تواند در قانون‌گذاری نظارت و با فساد مبارزه کند، اظهار داشت: نماینده‌ای می‌تواند خوب عمل کند که مستقل باشد و به غیر از رسالت اصلی به امور دیگری فکر نکند.

محمودیان با بیان اینکه زمانی یک مجلس خوب شکل می‌گیرد که متشکل از حقوق‌دانان و افراد متخصص که برای این موضوع ساخته و پرداخته شده‌اند تشکیل شود، گفت: امروز شاهد این هستیم که در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه افراد بدون هیچ‌‌گونه علم و تخصص کاندیدا شده‌اند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مجلس افراد و وکلای خاص خود را می‌خواهد که قانون را بشناسند و با رویکرد عملیاتی قانون‌گذاری آشنا باشند، عنوان کرد: مشروعیت هر کشوری به حمایت مردمی آن بستگی دارد و انتخابات یک همه‌پرسی برای تأیید حکومت است.

وی با بیان اینکه همواره در بسیاری از کشورهای اروپایی این مشارکت پایین 50 درصد است اما در ایران تاکنون میزان حضور در همه انتخابات بالای 50 درصد بوده است، گفت: این بار هم مردم با شرکت گسترده در رأی‌گیری مهر مشروعیت دیگری بر پای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند زد.

محمودیان با بیان اینکه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب صداقت، شجاعت، علم، شایستگی و عدم وابستگی به گروه‌های زر و قدرت از مهمترین مشخصه‌های یک کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی است، افزود: یک نماینده مجلس باید از فساد دوری کند و اهل شفافیت باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیاز به یک پوست‌اندازی و تغییر دارد و این نگاه و اندیشه جدید باید توسط نسل جوان به مجلس یازدهم تزریق شود.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول