اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

شرط پذیرش طرح‌ پژوهشی توسعه‌ای و کاربردی در جشنواره خوارزمی

دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: شرط پذیرش طرح‌های پژوهشی توسعه‌ای و کاربردی در جشنواره بین‌المللی خوارزمی، ورود طرح به صنعت است.

شرط پذیرش طرح‌ پژوهشی توسعه‌ای و کاربردی در جشنواره خوارزمی

علی الیاسی دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه و دانشگاهی خبرگزاری فارس شرط پذیرش طرح هایی توسعه‌ای و کاربردی در جشنواره بین‌المللی خوارزمی را تشریح کرد و اظهارداشت: جشنواره بین المللی خوارزمی در بخش داخلی در دسته بندی ماهیت پژوهش دارای سه گروه بنیادی کاربردی و توسعه ای است؛ این جشنواره در بخش خارجی و ایرانی مقیم خارج از کشور هم در دسته بندی ماهیت پژوهش دارای دو بخش بنیادی و کاربردی است.

وی تصریح کرد: اساساً شرط پذیرش طرح هایی که در ردیف توسعه‌ای و کاربردی دسته بندی می‌شوند در جشنواره بین‌المللی خوارزمی این است که در صنعت وارد شده باشند.

عضو هیئت علمی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران گفت: این شرط از ملاک های اساسی برای پذیرش طرح‌ها در دو بخش توسعه‌ای و کاربردی است.

*توسعه طرح‌های پژوهشی توسعه‌‌ای و کاربردی برگزیده جشنواره خوارزمی در طول زمان 

به گفته الیاسی، در نتیجه تمامی طرح‌هایی که در ردیف کاربردی و توسعه‌ای در این جشنواره پذیرفته شده‌اند در صنعت وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بعد از دوره های جشنواره هم وقتی بسیاری از این طرح‌ها را پیگیری‌ کرده‌ایم با تماسی که طی سال‌ها با مجریان آنها داشتیم متوجه شدیم که این طرح‌ها با گذشت سالها توسعه هم داشته‌اند، به طوریکه اگر محصولی تولید کرده‌اند در محصولات تولیدی پیشرفته ایجاد کرده‌اند.

به گزارش فارس، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متولی برگزاری سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول