اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف و همتای عراقی در مونیخ به گفتگو نشستند

وزرای خارجه ایران و عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و درباره همکاری دو کشور در تحقیقات مربوط به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفتگو کردند.

ظریف و همتای عراقی در مونیخ به گفتگو نشستند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مونیخ به سر می‌برد، امروز (یکشنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، روابط دو کشور از جمله در حوزه مسائل امنیتی، مبارزه با تروریسم و همچنین موضوعات مربوط به شهادت شهدای گرانقدر سردار سپهبد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا و همکاری دو کشور در تحقیقات مربوط به شهادت این دو شهید گرانقدر، مورد گفتگو و تبادل نظر  قرار گرفت.

ظریف پیش از این نیز با «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار در خصوص  مسائل عراق و سوریه همچنین  امنیت و مبارزه با  تروریسم  گفتگو و تبادل نظر شد.

 

 

ظریف و بارزانی در خصوص بازسازی داعش و فعالیت مجدد آن در عراق و افغانستان ابراز نگرانی کردند.

وزیر خارجه ایران که پنجشنبه شب ۲۴ بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد، روزهای جمعه و شنبه رایزنی‌هایی را با مقامات شرکت کننده از جمله تعدادی از وزرای خارجه صورت داد.

نخست‌وزیر کانادا و وزرای خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کویت، اسلوونی، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین و اسپانیا از جمله مقاماتی بودند که ظریف در این سه روز با آنها دیدار و گفتگو کرد.

ملاقات با گروه الدرز، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران نیز از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه نشست مونیخ بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشستی درباره تنش زدایی در خلیج فارس به سؤالات حاضران پاسخ داد و در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حضور یافت و آمادگی ایران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی این موضوع مجددا اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول