اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

احراز هویت رأی‌دهندگان در گیلان الکترونیکی شد

مسؤولان برگزاری انتخابات در گیلان رسالت مهم رسانه‌ها را ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهم دوره مجلس شورای اسلامی برشمردند و از الکترونیکی شدن احراز هویت رأی‌دهندگان خبر دادند.

احراز هویت رأی‌دهندگان در گیلان الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز نشست خبری رئیس ستاد انتخابات گیلان با حضور استاندار و جمعی از نمایندگان اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رسالت مهم رسانه‌ها مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

استاندار گیلان در این نشست با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین فرآیند و رکن توسعه سیاسی و استقرار و استمرار همه نظام‌های مردم‌سالار است، اظهار کرد: مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها تنویر افکار عمومی در همه ابعاد ازجمله در رویدادهای سیاسی و اجتماعی است.

ارسلان زارع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بزرگ‌ترین رویداد سیاسی و اجتماعی پیش رو برشمرد و افزود: برگزاری انتخابات سالم و باشکوه، امن و با حضور حداکثری اولویت ارکان نظام، رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و‌ ملت بزرگ ایران است و ازاین‌رو آماده‌سازی افکار عمومی موضوع مهمی است که مستقیماً بر عهده اصحاب رسانه است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تلاش اصحاب رسانه در رصد، پوشش و‌ نشر اخبار حوزه انتخابات بیان کرد: اصحاب رسانه در تسهیل خدمت به مردم کمک شایانی به خادمان دولت و نظام کرده‌اند که اوج این کمک رسانه‌ها در دهه فجر مشهود بود.

زارع با تأکید بر اینکه برگزاری انتخاباتی سالم و امن تأکید ما به فرمانداران، بخشداران و سایر متصدیان اجرایی است، گفت: سلامت، رقابت و امنیت و مشارکت حداکثری از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها در انتخابات پیش رو است و نقش رسانه‌ها در تحقق مشارکت حداکثری و رقابت سالم بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه دولت برای آزادی و فعالیت گسترده رسانه‌ها اهمیت قائل است و تلاش کرده فضای امنیتی را از رسانه‌ای دور کند، افزود: هرچقدر بیشتر بتوانیم زمینه فعالیت رسانه‌ها را فراهم کنیم زمینه توسعه گیلان بیشتر فراهم می‌شود.

استاندار گیلان با ابراز امیدواری از حضور حداکثری گیلانیان در انتخابات پیش رو گفت: حضور حداکثری گیلانیان در دورهای پیشین از متوسط کشوری پایین‌تر نبوده و امیدواریم حضور در انتخابات پیش رو بیشتر از پیش شود.

 احراز هویت رأی‌دهندگان در گیلان الکترونیکی شد

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخابات مجلس در گیلان محیا شده، اظهار کرد: دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی در شهرها و روستاهای گیلان اعم از ثابت و سیار برنامه‌ریزی شده است.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه فرمانداران نمایندگان خود را انتخابات و اعضای و ارکان شعبه و محل استقرار صندوق‌ها نیز مشخص‌شده، افزود: برای متصدیان انتخابات دوره‌های آموزشی برگزارشده و در حال حاضر نیازمند تأمین نیروی انسانی برای امنیت صندوق‌ها هستیم و ظرف ۴۸ ساعت آینده این نیاز نیز تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای بخشی از انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: احراز هویت رأی‌دهندگان در انتخابات پیش رو الکترونیکی است و تمامی اطلاعات واجدین شرایط در سیستم تعبیه‌شده و توسط وزارت کشور و هیئت نظارت بر انتخابات تأیید شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر به‌عنوان نمایندگان فرماندار در انتخابات مجلس در گیلان همکاری می‌کنند، گفت: همه اقشار و احزاب سیاسی در انتخابات امسال حضور دارند و تا به امروز ۱۹۷ نفر در کل استان گیلان کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

قاسم نژاد با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید عقل ملی داشته باشند نه عقل جناحی، افزود: ما از رسانه‌ها انتظار داریم برخلاف عقیده دشمن، شور انتخابات را بالا ببرند و حضور حداکثری همه اقشار جامعه را پای صندوق‌های رأی بیاورند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند سواد انتخاباتی عموم مردم را بالا ببرند، گفت: رسانه‌ها با بالا بردن سواد انتخاباتی مردم و انتخاب یک نماینده اصلح می‌توانند نقش مهمی در حل تمام مشکلات سیاسی و اجتماعی داشته باشند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول