اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نقش مهم زنان در هدایت خانواده برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: زنان نقش مهم در هدایت خانواده برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات پیش‌رو را دارند، زیرا می‌توانند بررسی‌های لازم را برای انتخاب فرد اصلح انجام داده و اعضاء خانواده را به حضور فعال و آگاهانه در پای صندوق‌های اخذ رأی سوق دهند.

نقش مهم زنان در هدایت خانواده برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی در مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، ضمن تبریک این روز گفت: در طول تاریخ زنان زیادی از حیث فضایل اخلاقی، انسانی، معنوی و نقش آفرینی در جامعه خوش درخشیده‌اند، اما هیچ یک از آن‌ها همانند حضرت زهرا(س) نبودند، زیرا ایشان در عمر کوتاه خود، آثار و برکات زیادی را برای بهرمندی همه زمان‌ها به یادگار گذاشته است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) برترین و کامل‌ترین الگو برای زنان مسلمان جهان است که امروز ضروری است زنان جامعه اسلامی بیش از پیش در همه مسائل از جمله تقوا، عبادت، عفت، حجاب، زهد گرفته تا همسرداری، ولایت پذیری، ایثارگری و عدالت از این بانوی اسوه اسلام درس بگیرند.

دادستان مرکز استان قزوین تأکید کرد: در جامعه امروز که دشمنان دین مبین اسلام با تهاجمات فرهنگی تلاش می‌کنند الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان بخصوص دختران مسلمان ارائه دهند، توجه به ابعاد گوناگون شخصیتی و فضائل حضرت زهرا(س) می تواند الگوی عملی مناسبی برای زنان مسلمان باشد.

قاسمی در ادامه نقش زنان را در هدایت جامعه مهم برشمرد و بیان داشت: زن اساسی‌ترین و زیربنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه بخصوص در نهاد خانواده رقم می‌زند و تربیت نسل آینده مهم‌ترین نقش زنان است و به عنوان تکمیل کننده شخصیت اخلاقی فرد، بار سنگینی را بر دوش می‌کشد.

این مقام قضایی استان گفت: اصلاح جامعه به اصلاح فرد وابسته است، تغییر و اصلاح آن فرد بی‌تأثیر از خانواده به ویژه جایگاه مادر در خانواده نیست، از این رو زنان در اصلاح و هدایت جامعه نقش اساسی دارند.

وی اظهار داشت: زنان به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی می‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند و این موضوع مورد تأکید آموزه‌های دین مبین اسلام است، به همین خاطر زنان در کنار مسئولیت‌های درون خانواده، نباید از نقش اجتماعی خود غافل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بانوان شاغل در دستگاه قضایی به واسطه آشنایی با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در مراجع قضایی مطرح می‌شود، می‌توانند در جهت آگاه‌سازی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفای نقش کنند و نباید تنها به کار اداری اکتفا کنند، بلکه باید در جهت اصلاح و هدایت جامعه نیز بکوشند و از حیث بسیاری از فضائل اخلاقی می توانند به عنوان الگو قرار گیرند.

محمد قاسمی به اهمیت انتخابات پیش‌روی مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: زنان نقش مهم در هدایت خانواده برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات پیش‌رو را دارند، زیرا می‌توانند بررسی‌های لازم را برای انتخاب فرد اصلح انجام داده و اعضاء خانواده را به حضور فعال و آگاهانه در پای صندوق‌های اخذ رأی سوق دهند.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: تصویب قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مصوب بهمن ماه سال جاری اقدام مناسب در جهت شناسایی منابع مالی هزینه های تبلیغاتی کاندیده ها بوده و اجرای آن موجب شفاف سازی روند انتخابات می‌شود.

قاسمی در پایان افزود: بر اساس ماده 9 این قانون کاندیداها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی خود و منابع تامین مالی هزینه‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی دریافتی را بنحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند ضمن اینکه باید حسابی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تعیین یا افتتاح یا هنگام ثبت نام شماره و مشخصات آن و گواهی مربوطه را ارائه و خود یا یک شخص حقیقی یا حقوقی را بعنوان نماینده مالی معرفی نمایند و در انتخابات یازدهمین دوره سال جاری، این کار باید قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول