اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

علوم شناختی برنده علم در فناوری است

معاون پژوهشی اسبق وزارت علوم با بیان اینکه علوم شناختی برنده علم در فناوری است، گفت: علوم شناختی موضوع ارتباط الکترونیک با ذهن را مورد بررسی قرار می دهد و در واقع تمرکز بر روی این رشته نتایج قابل توجهی خواهد داشت.

علوم شناختی برنده علم در فناوری است

محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهشی اسبق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه علوم شناختی یک علم تکمیل کننده برای سایر علوم است، گفت: این رشته نه تنها باعث رشد علمی می شود بلکه شناخت انسان بر کارکردها و فیزیولوژی مغز را افزایش می دهد چرا که شناخت انسان از ادراک است.

* تأمین بودجه برای فعالیت‌های پژوهشی و گسترش علوم شناختی

وی افزود: گسترش علوم شناختی باید توسط تمامی مراکز علمی رونق گرفته و گسترش یابد و همچنین تأمین بودجه برای فعالیت‌های پژوهشی مشکل اصلی بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است که باید دولت نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد و این مشکل را رفع کند.

* حمایت از دانشگاه‌ها و مراکز علمی در ترویج علوم شناختی

 معاون پژوهشی اسبق وزارت علوم تصریح کرد: باید با حمایت کافی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین پژوهشگاه‌ها از علوم شناختی در مدت زمان کوتاهی به نتایج و دستاوردهای بزرگی دست یابیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول