اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

قاسمی: کاراته بانوان پتانسیل کسب سهمیه کامل المپیک توکیو را دارد

سرمربی سابق تیم ملی کاراته نوجوان گفت: لیگ جهانی کاراته دوبی ۲۰۲۰ در سطح بالایی برگزارشده و کسب شش نشان خوش‌رنگ توسط کاراته‌کاهای ایرانی نشان از قدرت کاراته کشورمان دارد.

قاسمی: کاراته بانوان پتانسیل کسب سهمیه کامل المپیک توکیو را دارد

فاطمه قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سطح بالای لیگ جهانی کاراته دوبی ۲۰۲۰ اظهار کرد: هر چه به رقابت‌های المپیک توکیو نزدیک می‌شویم، لیگ‌های جهانی در سطح بالاتری برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر شانس بالای کاراته کشورمان در کسب سهمیه کامل در دو بخش مردان و بانوان تصریح کرد: تیم ملی کاراته بانوان کشورمان به‌سان تیم ملی مردان در سال‌های اخیر به‌خوبی در عرصه‌های جهانی درخشیده و در لیگ جهانی کاراته دوبی با کسب یک نشان نقره و دو نشان برنز عملکرد خوبی ارائه کرد.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان با اشاره به کسب امتیازات لازم از سوی کاراته‌کاران تیم ملی بانوان در لیگ جهانی دوبی بیان کرد: رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم در دیدار رده‌بندی مقابل گوآلینا از روسیه به برتری رسیده و نشان برنز را کسب کرد؛ بهمنیار دیگر کاراته‌کار کشورمان در این رقابت‌ها نیز در وزن ۵۰- کیلوگرم در دیدار رده‌بندی رقیب مراکشی به پیروزی رسیده و گردن‌آویز برنز را کسب کرد.

قاسمی با اشاره به رنکینگ جهانی افزود: با این نتایج بهمنیار و علیپور جایگاه خود را در رنکینگ المپیکی با کسب نشان برنز در لیگ جهانی دوبی ارتقا دادند. بهمنیار با یک پله صعود در رده چهارم و علیپور با دو پله صعود در رده پنجم رده‌بندی المپیکی ایستادند.

وی با اشاره به ناداوری در دیدار حمیده عباسعلی مقابل صوفیا برولتسوآ از قزاقستان تاکید کرد: کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان کشورمان در این رقابت‌ها نمایش خوبی از خود ارائه داده و به دلیل بدشانسی از کسب نشان بازماند؛ طراوت خاکسار نیز در لیگ جهانی دوبی شروع خوبی داشت ولی با بدشانسی از کسب مدال بازماند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی کاراته بانوان کشورمان با اشاره به نبرد بی‌نقص شیما آل سعدی در لیگ جهانی دوبی گفت: کاراته‌کار کشورمان در سیستم امتیازی شانسی در وزن ۶۱- کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک توکیو ندارد ولی با ارائه نبردی هوشمندانه در دوبی موفق به کسب نشان نقره وزن  ۶۱- کیلوگرم شده و در رنکینگ المپیکی ۲۰ پله صعود کرد.

قاسمی با اشاره به نقش پررنگ سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در موفقیت‌های این تیم تصریح کرد: خانم سمانه خوش‌قدم تأثیر مثبتی روی بازیکنان داشته و حمیده عباسعلی در حضور وی موفق شد به رده نخست رنکینگ صعود کرده و سارا بهمنیار نیز به‌عنوان یکی از مدعیان صعود به المپیک مطرح شود.

مربی شخصی سارا بهمنیار با تأکید بر شانس بالای این بازیکن در کسب سهمیه المپیک توکیو تصریح کرد: بهمنیار در دیدار نخست مقابل رقیب اسپانیایی متحمل شکست شد ولی با ریکاوری مناسب به ادامه بازی‌های برگشته و با سه پیروزی پیاپی موفق به کسب نشان برنز شده و ۴۵۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک کسب کرد.

قاسمی با اشاره به رقیب بهمنیار در مسیر کسب سهمیه افزود: بتینا جدی‌ترین تعقیب‌کننده بهمنیار در کسب سهمیه المپیک توکیو است. کاراته‌کار اتریشی در لیگ جهانی دوبی با کسب چهار پیروزی و قبول شکست مقابل سراپ از ترکیه به نشان برنز رسیده و با کسب ۵۷۰ امتیاز با یک پله صعود به مکان هشتم وزن المپیکی ۵۵- کیلوگرم صعود کرد.

وی با اشاره به فاصله ۷۳۲ امتیازی بهمنیار با بتینا در رنکینگ المپیکی تصریح کرد: دو لیگ جهانی کاراته وان سالزبورگ ۲۰۲۰ و رباط ۲۰۲۰ باقی‌مانده و امیدواریم با کسب امتیازات لازم یکی از سه سهمیه کاراته بانوان در المپیک توکیو را کسب کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول