اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

الصادق المهدی: سازش با اسرائیل هرگز تحریم‌ها را از سر سودان برنمی‌دارد

رئیس حزب الامه سودان تاکید کرد سازش سودان با رژیم صهیونیستی هیچ نفعی به سودان نخواهد رساند و تحریم‌ها علیه آن را رفع نخواهد کرد.

الصادق المهدی: سازش با اسرائیل هرگز تحریم‌ها را از سر سودان برنمی‌دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «الصادق  المهدی» رئیس حزب «الامه» سودان روز یکشنبه تاکید کرد که عادی سازی روابط با اسرائیل هرگز منافع سودان را تامین نخواهد کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی،  طی دو هفته اخیر بحث و جنجال در سودان بر سر دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بالا گرفته است.

المهدی در یادداشتی که در روزنامه حزب متبوع خود منتشر کرد، گفت: «سازش با اسرائیل هرگز از لحاظ مالی کمکی به سودان نمی‌کند و تحریم‌های تحمیلی علیه آن را رفع نخواهد کرد».

رئیس حزب الامه سودان تاکید کرد: «آنهایی که می‌گویند سازش با اسرائیل منافع سودان را تامین می‌کند خیالاتی هستند».

به گفته المهدی ارتباط با اسرائیل در سایه صلحی عادلانه قابل قبول است اما در سایه معامله قرن خیانتی ملی،قومی، اسلامی و بین المللی است.

المهدی به دنبال انتشار خبر دیدار البرهان با نتانیاهو هم با بیان اینکه اغلب ملت سودان با طرح عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستند، گفت: حزب الامة در انتخابات آینده با شعار نه به عادی سازی روابط با اسرائیل وارد خواهد شد.

المهدی صهیونیسم را سرچشمه اصلی همه اشکال نژاد پرستی و ظلم خواند و افزود: عادی سازی روابط با اسرائیل هیچ تأثیر مثبتی برای سودان نخواهد داشت.

رهبر حزب الامه ادامه داد: «قانون اساسی سودان اجازه نمی دهد هیچ فردی با نخست وزیر رژیم اسرائیل  دیدار کند و این اقدام اشتباهی اجرایی است که خسارت سیاسی در پی دارد و موجب شعله ور شدن آتش فتنه می شود».

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در ابتدای ماه میلادی جاری در یک اقدام جنجال ‌برانگیز در اوگاندا با نتانیاهو دیدار کرد و پس از آن گفت که قصد دارد حریم هوایی سودان را بر روی هواپیماهای اسرائیلی به استثنای شرکت «ال عال» باز کند.

نتانیاهو نیز پس از این دیدار گفت که توانسته مجوز پرواز هواپیماهای اسرائیلی از فراز سودان را بگیرد و صرفا برخی مسائل فنی باقی مانده است.

رسانه‌های اسرائیلی نوشته‌اند که استفاده از حریم هوایی سودان می‌تواند نقش بسزایی در کاهش ساعات پرواز به خصوص برای هواپیماهایی که از آمریکایی جنوبی به سمت سرزمین اشغالی پرواز می‌کنند، داشته باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول