اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده اسکاتلندی: تنها راه بازگشت به اتحادیه اروپا، استقلال از بریتانیا است

یک نماینده حزب ملی گرای اسکاتلند تاکید کرد که مردم این کشور نمی‌خواهند گروگان بریتانیا باقی بمانند.

نماینده اسکاتلندی: تنها راه بازگشت به اتحادیه اروپا، استقلال از بریتانیا است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با پیروزی «بوریس جانسون» رهبر حزب محافظه کار بریتانیا در انتخابات پارلمانی این کشور وتصاحب اکثریت کرسیهای پارلمان، وهمچنین پیروزی «نیکلا استرجئون» رهبر حزب ملی‌گرای حامی استقلال از بریتانیا، نبرد میان دو طرف برای برگزاری همه پرسی دوم برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا همچنان ادامه خواهد یافت. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «جانا چری» نماینده حزب ملی اسکاتلند در یک سخنرانی در دانشگاه ادینبورو به تشریح استراتژی این حزب برای آینده اسکاتلند پرداخت و تاکید کرد که تنها راه بازگشت به اتحادیه اروپا استقلال این کشور از بریتانیا است. 

وی افزود: «روند برگزیت محدودیتهای این انحراف را روشن کرده است و همه ریشه‌های باقی ماندن پادشاهی متحده در اتحادیه اروپا فرو ریخته است و تنها بنیان برای بازگشت به اتحادیه اروپا استقلال اسکاتلند است.» 

پیش از این «دونالد تاسک» رئیس سابق شورای اروپا با استقبال از اشتیاق اسکاتلندیها برای ورود به اتحادیه اروپا گفته بود که روند بازگشت سریع و مستقیم خواهد بود. 

مواضع حزب ملی اسکاتلند برای پیوستن به اتحادیه اروپا در حالی است که حزب کار این کشور معتقد است که اسکاتلند به دلیل کسری بودجه‌ای که دارد قادر نیست به اتحادیه اروپا بپیوندد.

با این حال چری میگوید که آینده تجاری اسکاتلند فراتر از انگلیس خواهد بود.

وی در پایان اظهاراتش که با تشویق ممتد دانشجویان همراه بود گفت: «سوال آخر این است که آیا اسکاتلند باید در شرایط فعلی باقی بماند، چیزی شبیه که گروگان در دستان انگلیس، جایی که آینده کشورمان همواره در دستان و آرزوهای کشور کناری ما است؟» 

همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ برگزار شد که در نهایت با رای منفی بیش از ۵۰ درصد رای‌دهندگان، اسکاتلند به عنوان بخشی از بریتانیا باقی ماند. با این حال ملی گرایان اسکاتلندی می‌گویند که به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و رای منفی مردم اسکاتلند به همه پرسی برگزیت، این کشور باید در شرایط جدید یک همه پرسی دیگر برگزار کند. مساله‌ای که به شدت با مخالفت لندن مواجه شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول