اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت 9 وقف جدید به ارزش 6.5 میلیارد تومان در جویبار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار از ثبت 9 موقوفه جدید به ارزش 6.5 میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: بالاترین تعداد وقف در سال جاری در اوقاف جویبار صورت گرفت.

ثبت 9 وقف جدید به ارزش 6.5 میلیارد تومان در جویبار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رشید رضاپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان جویبار دارای 345 موقوفه و 40 امامزاده است اظهار کرد: از 345 موقوفه ثبت شده در شهرستان 1000 رقبه وجود دارد.

وی با اعلام اینکه وقف برای ایجاد اشتغال و ازدواج از نیازهای اساسی و روز جامعه است و از متمکنین جهت وقف با این نیت دعوت می‌کنیم، تصریح کرد: سوق دادن نیات واقفین به سمت نیازهای روز جامعه موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار با بیان اینکه یکی از خصوصیات انسان مؤمن تخصیص دادن قسمتی از مال خود برای نیازمندان است، افزود: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائماً صرف آن شود.

این مسئول در بخش دیگری در تشریح فعالیت های اداره اوقاف جویبار طی سال جاری گفت: از محل موقوفات برای دارو و درمان افراد نیازمند ۶۰ نفر به میزان ۱۴۰میلیون ریال کمک شده است.

رضاپور از تهیه و توزیع سبد کالا و ارزاق برای افراد بی سرپرست نیازمند به تعداد۵۰ بسته به هزینه  ۱۰۰میلیون ریال  خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار تصریح کرد: در بخش عمرانی ساختمان بقعه متبرکه امامزاده جهان و سید رضا (ع) روستای آیت محله با اعتبار ۵ میلیارد ریال در کمتر از ۷ ماه در دهه وقف امسال افتتاح شد.

این مسئول از پرده برداری و افتتاح ضریح مطهر امامزاده جهان سید رضا  روستای آیت محله در دهه فجر با هزینه ۱۰۰۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: با اعتبار 850 میلیون ریال اماکن مذهبی شهرستان جویبار تعمیر و تکمیل  شده است.

رضاپور خاطرنشان کرد: ساختمان بقعه امامزاده قاسم اسماعیل کلا بزرگ جویبار روزهای پایانی ساخت خود را طی می کند و امیدواریم در دهه وقف سال آینده به بهره برداری برسد.

وی اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه جویبار، امامزاده سید زین العابدین و سقاخانه انارمرز و سقاخانه زیرکی، اجرای برنامه طرح نشاط معنوی باحضور بیش از ۴۰۰ نفر دانش آموز و نوجوان در بقاع متبرکه، برگزاری سه محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی استاد شاکرنژاد و استاد رضایی و...بصورت شهرستانی، اجرای طرح بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه  و برگزاری جشن ها و ولادت ائمه، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان و تجلیل از نفرات برتر در مصلی نماز جمعه و اجرای امینانه نیات واقفین و برگزاری مراسم عزاداری و اطعام بالغ بر۴۰۰میلیون ریال را اقدامات مهم بخش فرهنگی اوقاف جویبار برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در خردادماه امسال در شهرستان جویبار خبر داد و گفت: یکی از اهدافی که از برگزاری این مسابقات آن را پیگیری می‌کنیم شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی است که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه بتواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر کمک کند که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول