اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ربات مکعبی ناسا این بار به ماه می‌رود

شرکت راکت لب در تازه‌ترین اقدامات خود قصد دارد ربات مکعبی ناسا را به ماه برساند تا به موفقیت فضانوردان در مأموریت آرتمیس کمک کند.

ربات مکعبی ناسا این بار به ماه می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، شرکت راکت لب در تازه‌ترین اقدامات خود قصد دارد ربات مکعبی ناسا را به ماه برساند تا به موفقیت فضانوردان در مأموریت آرتمیس کمک کند. 

در مأموریت آرتمیس قرار است نخستین زن فضانورد جهان به همراه تعدادی از فضانوردان مرد وارد تنها قمر زمین شوند و نشانه‌های حیات را مورد بررسی قرار دهند.

راکت لب  در آزمایش سیستم «CAPSTONE» (کیوب ست) با ناسا همکاری می‌کند تا آرزوهای این سازمان را در مورد پرتاب فضاپیمای سرنشین‌دار به ماه برآورده کند؛ «پیتر بک» موسس و رئیس اجرایی شرکت راکت لب می‌گوید، ماهواره‌های کوچک نقش مهمی در علم و اکتشاف و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی و ناوبری برای حمایت از بازگشت انسان‌ها به ماه بازی می‌کنند.

نخستین ربات مکعبی ناسا بامبل (Bumble) نام دارد و در ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) حرکاتی ابتدایی چون پرواز روبه جلو و چرخش را در ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام داده و پس از آن دو ربات دیگر نیز به این ایستگاه ارسال شد.

ربات مکعبی جدید سازمان فضایی آمریکا قرار است این بار به جای ایستگاه فضایی بین‌المللی به ماه برود تا با مسیریابی احتمال خطای فضانوردان را کاهش و آنها را به پیروزی نزدیک کند.

شرکت راکت‌لب در سال ۲۰۰۶ میلادی در نیوزیلند تأسیس شد ولی بعدا مقر آن به «کالیفرنیا» منتقل شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول