اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ترویج کتاب و کتابخوانی با طرح «شنبه‌های کتاب» در ۸ هزار مسجد

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با اعلام مشارکت ۸ هزار کانون فرهنگی هنری در بخش کتاب و کتاب‌خوانی رویداد ملی «فهما» گفت: دو مسابقه کتابخوانی با عناوین «حماسه حسینی» و «دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری» برگزار شد.

ترویج کتاب و کتابخوانی با طرح «شنبه‌های کتاب» در ۸ هزار مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین روز از مرحله نهایی داوری نخستین رویداد ملی «فهما» (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) در بخش کتاب‌وکتابخوانی، روز گذشته یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه‌ در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

در این نشست سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور طی سخنانی با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلف از جمله کتاب و سینما شاهد برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی در سطح کشور هستیم، اظهار داشت: در این میان مساجد، ظرفیت بالقوه‌ای از جمله در عرصه کتاب و کتابخوانی دارند که در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در قالب رویداد ملی فهما آن را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های کتاب‌وکتابخوانی گفت: طی سال‌های اخیر، تلاش کردیم با در نظرگرفتن محدودیت‌های مالی موجود، نوع فعالیت را عمدتاً نرم افزاری کنیم در نتیجه بسیاری از فعالیت‌های مربوط به عرصه کتاب، در قاب سایت بچه‌های مسجد ارائه شده است.

سعادتی افزود: از مجموع ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری، ۸ هزار باب کانون در طرح شنبه‌های کتاب، شرکت و ۵۴ هزار گزارش نیز برای ما ارسال شد که آمار قابل توجهی است. همچنین در طول ۱۱۰ روز، دو مسابقه کتابخوانی با عناوین «حماسه حسینی» و «دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری» برگزار کردیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تاکید کرد: تلاش ما بر این بود که در فعالیت‌های خود از فناوری روز و اقتضائات عصر کنونی بهره‌مند شویم که این مهم، علاوه بر عرصه کتاب در سایر فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز متبلور است.

وی تصریح کرد‌: در دوره‌های قبل فراخوان ایده‌ها به صورت سنتی انجام می‌شد به عنوان مثال در طول مدت زمان ۶ ماهه، فراخوان اعلام می شد و طی این مدت ۲۰۰ طرح و ایده فرهنگی به دست ما می‌رسید، اما امروز با راه‌اندازی پرتال بچه‌های مسجد در مدت زمان کمتر از یک ماه، بیش از ۲۰ هزار طرح فرهنگی دریافت کردیم که  بخشی از آنها به عرصه کتاب اختصاص دارد، بنابراین می‌توان گفت با رویداد ملی «فهما» در واقع انقلابی در این عرصه صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول