اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آزادی 100 زندانی جرائم غیرعمد در کرمان

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر 100 زندانی جرائم غیرعمد در کرمان آزاد شدند.

آزادی 100 زندانی جرائم غیرعمد در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اکبر افضلی امروز در حاشیه آیین آزادسازی ۱۰۰ نفر از محکومان جرائم غیرعمد زندان‌های استان کرمان عنوان کرد: ۵ میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۹۸ هزار و ۲۵۰ ریال به مناسبت دهه فجر به خانواده‌های زندانیان نیازمند زیر پوشش انجمن حمایت زندانیان کرمان کمک شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان بیان کرد: ابن کمک‌ها شامل اعطای یک سبد کالا به ارزش ۳۰۷ هزار تومان به هر خانواده در مجموع به مبلغ ۱۹۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، واریز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب نامبردگان جمعا به مبلغ ۱۸۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و آزادی تعداد ۳۰ نفر زندانیان بدهکار مالی جمعا به مبلغ ۱۳۰ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان است.

افضلی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۲۲ میلیارد و ۳۶۷ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۳۸۹ ریال از سوی انجمن حمایت زندانیان کرمان بدون بودجه دولتی با همکاری هیأت‌مدیره انجمن و کمک خیران و مسئولان به خانواده‌های زندانیان نیازمند زیرپوشش کمک شده است.

مدیدعامل انجمن حمایت از زندانیان کرمان، معرفی ۶۹ خانواده زندانی به بانک جهت دریافت وام خوداشتغالی، پیگیری ثبت‌نام رایگان ۲۸۰ نفر از فرزندان محصل زندانی و پیگیری درمان رایگان خانواده‌های زندانیان به تعداد ۹۳ نفر را از دیگر اقدامات انجمن در سال جاری بیان کرد.

کسب 12 میلیارد تومان گذشت شکات در سال جاری

 یدالله موحد رئیس رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: یکی از ابزارهای قانونی تضمین نظم، امنیت و عدالت در جامعه زندان است، اما برای این امر مهم باید قدر لازم از این ابزار استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده زیاد از ابزار قانونی زندان هم مضراتی دارد و زندانی را در مضیقه قرار می‌دهد و خانواده زندانی نیز با شرایط سخت و دشوار مواجه می‌شوند، افزود: سیاست‌های کلان قوه قضائیه بر این است که به میزان مناسب از این ابزار قانونی استفاده شود.

موحد تصریح کرد: زندان را باید برای افراد شرور و مخل مسائل امنیتی و اجتماعی به کار برد، افرادی که به‌دلیل گرفتاری مالی و بدهی و جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند باید در کوتاه‌ترین زمان، مشکل آنها برطرف شده و به جمع خانواده خود بازگردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: زندان هزینه مادی و معنوی به جامعه تحمیل می‌کند، لذا باید جمعیت زندانیان را در حدی قرار دهیم که لازم است.

وی از زندان به‌عنوان درمان تلخ تعبیر کرد و گفت: این روش درمانی باید به حد نیاز استفاده شود، الان در کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا، زندان نه تنها درمان ندارد بلکه آسیب اجتماعی را به همراه دارد و آمار بالای زندانیان یک آسیب اجتماعی محسوب می‌شود.

موحد اضافه کرد: در راستای آزادی زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان اقدامات بزرگی انجام شده است و امسال 8 میلیارد تومان با کمک خیران، شرکت‌های تولید و اقتصادی بزرگ استان، هیات امنای ستاد دیه و همکاری و حمایت‌های استاندار پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر هیچ زندانی مشمول حمایت ستاد دیه قبل از تاریخ اول مهر ماه 98 در زندان‌های استان وجود ندارد و با حمایت خیران و مسئولان و ستاد، زمینه آزادی آنها فراهم شده است.

وی با اشاره به آزادی 100 زندانی مشمول جرائم غیرعمد و 20 نفر از انجمن حمایت زندانیان استان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ادامه داد: در سال جاری 12 میلیارد تومان گذشت شکات را توانسته‌ایم کسب کنیم.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان بیان کرد: در جریان وقوع بدهی‌های مالی و جرائم غیرعمد، مسئله عدم آگاهی و بی‌احتیاطی فرد مطرح است لذا باید روی آموزش های عمومی تاکید کنیم و مردم را به مسائل روز و مرتبط با اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آگاه کنیم.

وی ادامه داد: بی‌احتیاطی و ناآگاهی است که موجب گرفتاری می‌شود و لذا باید مسائل را برای مردم آموزش داد تا جای ممکن از وقوع آنها پیشگیری شود.

فدائی افزود: در زندگی خیلی وقت‌ها فرصت دوباره به افراد داده می‌شود و باید از این موقعیت استفاده کرد و برای جبران گذشته و اعمال صالح قدم برداشت.

انتهای پیام/80017/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول