اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اتحادیه اروپا: هنوز در لیبی آتش‌بس وجود ندارد و تحریم تسلیحاتی لغو می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل از نقض تحریم تسلیحاتی لیبی توسط کشورهای مختلف انتقاد کرد.

اتحادیه اروپا: هنوز در لیبی آتش‌بس وجود ندارد و تحریم تسلیحاتی لغو می‌شود

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در مقر این اتحادیه، از رایزنی وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره مسائل مختلف به ویژه لیبی صحبت کرد.

این مقام اتحادیه اروپا درباره دستور کار نشست امروز دوشنبه در بروکسل، ابتدا از حضور وزیر خارجه هند و دیدار او با مقام‌های اتحادیه اروپا سخن گفت.

جوزپ بورل سپس درباره نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا و محورهای رایزنی آن صحبت کرد.


جوزپ بورل

به گفته او، در نشست امروز، وزرای خارجه اروپایی درباره مسائل مختلف به ویژه مذاکرات سازش (رژیم صهیونیستی و فلسطین)، لیبی و دیگر مسائل صحبت خواهند کرد.

بورل در جمع خبرنگاران خبر داد، نامه‌ای از «غسان سلامه» نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی دریافت کرده که در آن تصریح شده، «هنوز آتش‌بسی در لیبی وجود ندارد و آتش‌بس نقض شده است و تحریم تسلیحاتی هم (همچنان نقض می‌شود)».

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تلاش‌ها و روند سیاسی مبتنی بر کنفرانس برلین برای حل بحران لیبی همچنان ادامه دارد اما «تحولات میدانی بسیار بد است».

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد، در نشست امروز بروکسل، پیشنهادهای کشورهای عضو اتحادیه برای اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی و کمک به روند سیاسی حل بحران در این کشور افریقایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول