اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

برگزاری ۷ نمایشگاه بهاره از ۱۴ تا ۲۳ اسفند در تهران/ توزیع 7 هزار تن سیب و پرتقال با قیمت مصوب

رئیس سازمان صنعت استان تهران گفت: ۷ نمایشگاه بهاره برای عرضه کالاهای مورد نیاز شب عید از قبیل کیف، کفش، پوشاک و آجیل و خشکبار و همچنین کالاهای اساسی برگزار می شود.

برگزاری ۷ نمایشگاه بهاره از ۱۴ تا ۲۳ اسفند در تهران/ توزیع 7 هزار تن سیب و پرتقال با قیمت مصوب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت استان تهران امروز در نشست خبری با اشاره به طرح های تنظیم بازار شب عید گفت: یکی از طرح های ما طرح تنظیم بازار سیب و پرتقال شب عید است که برای این منظور در مجموع ۷ هزار تن سیب و پرتقال در نظر گرفته شده است. 

رئیس سازمان صنعت استان تهران افزود: حدود ۵ تا ۶ هزار تن پرتقال مازندران تهیه شده که این پرتقال ها  در سردخانه های استان مازندران نگهداری می شود و در زمان مناسب برای توزیع در شب عید به تهران منتقل می شود.

وی افزود: همچنین ۳ هزار تن سیب از محل تولیدات شهرستان دماوند تامین شده و برای توزیع در شب عید به تهران منتقل می شود.
وی افزود: سیب و پرتقال شب عید از طریق سازمان میادین میوه و تره ، برخی فروشگاه های زنجیره ای و همچنین برخی واحد
های صنفی میوه و تره بار توزیع می شود. 

صادقی اظهار داشت: قیمت توزیع سیب و پرتقال تنظیم باز عید در هفته سوم اسفندماه از طریق ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد. 

وی همچنین در رابطه با برگزاری نمایشگاه های بهاره گفت: ۷ نمایشگاه بهاره برای عرضه کالاهای مورد نیاز شب عید از قبیل کیف، کفش، پوشاک و آجیل و خشکبار و همچنین کالاهای اساسی برگزار می شود. 

صادقی اظهار داشت: در غرفه کالاهای اساسی مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن نباتی، شکر، محصولات شوینده و بهداشتی، گوشت قرمز منجم عرضه می شود که کالاهای اساسی با قیمت مصوب و سایر کالاها مثل شوینده ها با تخفیف ۵ تا ۱۰ درصدی نسبت به قیمت درج شده  روی کالا عرضه می شود. 

وی گفت : این نمایشگاه ها در تهران از ۱۴ تا ۲۳ اسفند در تهران برپا و در شهرستان های استان تهران براساس نیاز آن شهرستان در زمان خاص خود برگزاری می شود البته اعلام شده که در هر شهرستان یک نمایشگاه برگزار شود. 

* تخفیف 15 درصدی پوشاک و کیف و کفش

صادقی با بیان اینکه سایر کالاها  از جمله پوشاک، کیف، کفش و امثال آنهابا تخفیف 15 درصدی نسبت به سطح بازار در نمایشگاه‌ها بهاره عرضه می‌شود، گفت: این نمایشگاه در جنوب تهران در نمایشگاه شهر آفتاب، شرق تهران مجتمع گوشت شرکت پشتیبانی دام، فرهنگسرای خاوران، مصلی امام (ره)، بوستان گفت‌وگو، پارک ارم و بوستان ولایت برگزار می‌شود. 

وی افزود: علاوه بر این‌ نمایشگاه‌ها جشنواره نمایشگاه‌های نوروزی توسط برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار می‌شود که برگزاری این نمایشگاه با تخفیف مناسب از اول اسفند 98 خواهد بود. 

رئیس سازمان صنعت استان تهران همچنین به فروش فو‌ق‌العاده واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: حدود 3 هزار واحد صنفی براساس قانون مقررات نظام صنفی برای شب عید فروش فوق‌العاد خواهند داشت که البته عملکرد این واحدهای صنفی توسط بازرسین سازمان صنعت استان تهران کنترل می‌شود. 

وی افزود: فهرست این واحدهای صنفی از طریق سایت اتاق اصناف اعلام خواهد شد و براساس قانون نظام صنفی واحدی که اقدام به حراج می‌کند باید قیمت‌های قبل و بعد از تخفیف را باید در معرض دید مشتریان قرار دهد. 

صادقی گفت: میزان تخفیف محصولات را واحد صنفی تعیین می‌کند اما قطعا این تخفیف کمتر از 5 درصد نخواهد بود. 

* طرح نظارتی نوروز تا 15 فروردین 99 ادامه دارد

 وی با بیان اینکه برای حفظ آرامش بازار تمهیداتی اتخاذ شده است، گفت: مهمترین اقدام اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 99 است که از اول اسفند 98 آغاز و تا 15 فروردین 99 ادامه دارد. 

صادقی اظهار داشت: در طرح بازرسی نظارت که به طور هماهنگ با اصناف در سطح استان اجرا می‌شود کلیه مبادی تامین و نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع بازرسی می‌شود و فرآیند تامین کالا از واردات، تولید و توزیع را کنترل می‌کنیم تا از احتکار و گران‌فروشی جلوگیری و اختلالی در تنظیم بازار ایجاد نشود. 

وی در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی گفت: مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات خود را علاوه بر سامانه 124 در در سایت 124.ir  به عنوان درگاه دریافت شکایت مردمی ثبت کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول