اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

الزام استان‌های پربارش بابت باز نگه‌داشتن راه‌های روستایی در روز انتخابات/‌راه مسدود نداریم

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری گفت: در کنار الزام به مدیران استان‌های پربارش، به 3 استان لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرده‌ایم که هر چه تجهیزات دارند به کار گیرند تا روز انتخابات راه روستایی مسدود نداشته باشیم.

الزام استان‌های پربارش بابت باز نگه‌داشتن راه‌های روستایی در روز انتخابات/‌راه مسدود نداریم

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت راهداری زمستانی در روز جاری، اظهار داشت: امروز در 19 استان کشور بارش برف و باران داریم، ‌طبق روال هفته گذشته به راننده‌ها و مسافران توصیه می‌کنیم حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و پیش از رسیدن به برف نسبت به بستن زنجیر چرخ اقدام کنند. 

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: روز گذشته در 8 هزار و 315 کیلومتر جاده‌ برف‌روبی انجام شد‌ و 1165 هزار تن شن و نمک بابت باز کردن محورها و برقراری تردد ایمن مصرف شد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ‌به 57 خودرو مانده در راه‌ها امدادرسانی انجام شد، تاکید کرد: مسافران دقت کنند حتما پیش از سفر از وضعیت جاده از طریق سامانه تلفنی 141 اپلیکیشن 141 و همچنین رسانه‌ها آگاه شوند.

* راه‌های روستایی گیلان و اردبیل همه باز است

اکبری اظهار داشت: راه‌های روستایی که در برف اخیر مسدود شده بود همگی باز شد، در استان گیلان در حال حاضر راه روستایی مسدود نداریم، همچنین محور خلخال - اسالم هم روز گذشته بازگشایی شد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین گفت: محور پونل- خلخال محدودیت انسداد فصلی دارد، یعنی در مقاطعی از سال مسدود است و چون محور جایگزین دارد، مشکلی از این منظر نداریم اما محور خلخال-اسالم بعد از ظهر دیروز باز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گزارشی مبنی بر انسداد راه‌های روستایی در استان‌های کشور نداریم، افزود: پس از استان گیلان، بزرگترین چالش ما در برف اخیر، انسداد راه‌های روستایی استان اردبیل به دلیل برف بود که راه‌های روستایی این استان هم همگی باز شد. 

* برف و باران در 19 استان کشور

اکبری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور و بارش برف و باران از شب گذشته در 19 استان کشور، گفت: در حال حاضر در مرکز مدیریت راه‌ها حضور داریم، طبق اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری در استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، ‌زنجان، ‌قزوین، بخش‌هایی از استان مازندران و بخش‌هایی از استان تهران، همچنین محورهای هراز و کندوان و بخش‌هایی از آزادراه قزوین- رشت، بارش برف و تا اندازه‌ای باران داریم اما بارش برف به اندازه‌ای نیست که منجر به انسداد مسیر یا بروز مشکلات در تردد خودروها شود.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود:‌ همکاران ما در مرکز مدیریت راه‌های کشور، به صورت 24 ساعته محورها را کنترل می‌کنند، طبق بررسی که از طریق دوربین‌های نظارت تصویری انجام شد، بارش برف زیادی در اغلب محورهای مواصلاتی استان‌هایی که اعلام شد وجود دارد اما جاده‌ها کاملا باز است و تردد جریان دارد و پیش‌بینی می‌کنیم مشکل خاصی از نظر انسداد مسیرهای اصلی فعلا نداشته باشیم.

* تلاش برای انتقال صندوق‌های رأی به روستاها بدون مشکل

وی ادامه داد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری فعالیت سامانه بارشی دیگر از سوی سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده است، در این راستا تدارک ویژه‌ برای راه‌های روستایی دیده‌ایم تا در روز انتخابات هیچ یک از راه‌های روستایی، مسدود نباشد تا موضوع انتقال صندوق‌های رأی و رأی دادن روستائیان، با مشکل مواجه شود.

* الزام به مدیران کل 3 استان پربارش بابت باز نگه‌داشتن راه‌های روستایی در روز جمعه

اکبری گفت: غیر از الزام به مدیران کل استان‌های پر بارش بابت باز نگه داشتن راه‌ها خصوصا در روز جمعه، به سه مدیر کل استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که هم محورهای روستایی زیادی دارند و هم در روزهای آینده جزو استان‌های پربارش هستند، تاکید شده است هر میزان ادوات و ماشین آلات که نیاز دارند تامین کنند و در صورت نیاز اجاره کنند تا روز جمعه هیچ راه روستایی محدود نباشد و تلاش می‌کنیم همه راه‌های روستایی در پایان هفته باز باشند.

* انسداد موقت راه‌های روستایی وجود دارد اما به سرعت مسیر را باز می‌کنیم

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر در استان‌های غربی و شمال غربی کشور شاهد بارش برف و باران هستیم، گفت: از شب گذشته در استان‌‌های کردستان و آذربایجان غربی و امروز در آذربایجان شرقی بارش سنگین برف آغاز شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تعدادی راه روستایی در نقاط مرتفع به صورت مقطعی بسته شود، اما اجازه نمی‌دهیم که این انسداد به پایان روز بکشد و به سرعت بازگشایی می‌شود.

* فعالیت راهدارخانه‌ها در قالب 3 دسته

اکبری با اشاره به اینکه سه دسته راهدارخانه در کشور داریم، اضافه کرد: یک سری از راهدارخانه‌ها منحصرا در نقاط مرتفع و روستاها بنا شده است که وظیفه راهداران در این راهدارخانه‌ها، فقط بازگشایی راه‌های روستایی است و کاری به راه‌های اصلی و فرعی ندارند.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین دسته دوم راهدارخانه‌هایی هستند که در کنار آزادراه‌ها بنا شده‌اند و وظیفه آنها فقط باز کردن مسیرهای آزادراهی در صورت انسداد است.

اکبری ادامه داد: دسته سوم هم راهدارخانه‌های ترکیبی هستند که راه‌های اصلی و فرعی را باز می‌کنند و کارهای متفرقه انجام می‌دهند.

* همکاری دهیاری‌ها برای بازگشایی محورهای روستایی

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: از سه سال پیش با دهیاری‌های کشور تفاهمات و قراردادهایی منعقد کردیم و به آنها امکانات و ماشین‌آلات دادیم ‌‌تا نگهداری زمستانی راه‌ها را تا سطحی از بارش برف به عنوان مثال‌ 30 تا 40 سانتیمتر انجام دهند و مسیر روستایی را برف‌روبی کنند، اما اگر برف‌ها سنگین‌تر باشد و تجهیزات دهیاری‌ها پاسخگو نباشد آن زمان راهداران وارد کار می‌شوند و بدین ترتیب دهیاری‌ها در برف‌های سنگین و متوسط امکان بازگشایی  مسیرهای روستایی را دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول