اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

توسعه همکاری کشاورزی ایران و استرالیا/ایران 7 میلیون تن محصول کشاورزی صادر کرد

جمهوری اسلامی ایران و استرالیا همکاری‌های کشاورزی خود را گسترش می دهند، ایران سالانه 7 میلیون تن محصول کشاورزی صادر می کند.

توسعه همکاری کشاورزی ایران و استرالیا/ایران 7 میلیون تن محصول کشاورزی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در دیدار با لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران گفت: ایران و استرالیا زمینه های زیادی برای همکاری به ویژه در حوزه کشاورزی و غذا دارند که باید شناسایی شده و توسعه یابد.

وی افزود: اقلیم و نوع کشاورزی ایران و استرالیا شباهت های زیادی به یکدیگر دارند و دو کشور می توانند در زمینه تبادل تجربه و کارشناس همکاری موفقی داشته باشند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، تبادل دانش و اطلاعات در حوزه کشاورزی بین دو کشور را مهم دانست و گفت: مدیریت بهره وری آب در بخش کشاورزی، تولید گندم، پنبه، دانه های روغنی و حبوبات می تواند از جمله موضوعات همکاری دو کشور باشد.

وی افزود: بخش کشاورزی ایران بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی و ۲۰ درصد اشتغال کشور را تامین کرده است.

کشاورز ادامه داد: سالانه بیش از ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی ایران به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود که عمده ترین آنها را پسته، خرما و مرکبات تشکیل می دهد.

مهندس کشاورز، سطح زیر کشت گندم در ایران را ۶ میلیون هکتار بیان کرد و گفت: ایران در چند سال اخیر در تولید گندم خودکفا بوده است و توانسته در چند سال اخیر یک و نیم درصد پروتئین گندم تولیدی را افزایش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول