اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رجزخوانی گازپروم روسیه برای آمریکا/ هیچوقت نگو نمی‌شود

سخنگوی شرکت گازپروم روسیه به وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد هنوز برای نتیجه گرفتن از تحریم‌های اعمال شده علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 زود است.

رجزخوانی گازپروم روسیه برای آمریکا/ هیچوقت نگو نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، سرگئی کوپریانوف، سخنگوی شرکت گازپروم روسیه، به دان برویلت، وزیر انرژی آمریکا، توصیه کرد که خیلی نسبت به نتیجه بخش بودن تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 خوشبین نباشد.

کوپریانوف گفت:‌"هیچوقت نگو نمی‌شود".

خیرا برویلت در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ گفته بود که شرکت گازپروم نمی‌تواند تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم 2 را دور زده و این خط لوله را به تنهایی به پایان برساند.

این وزیر آمریکایی در سخنرانی خود گفت: اجرای این خط لوله با تاخیر بسیار طولانی مواجه خواهد شد چرا که روسیه تکنولوژی تکمیل آن را ندارد. من فکر نمی‌کنم که به همین سادگی‌ها روس‌ها بتوانند آن گونه که می‌گویند این خط لوله را تکمیل کنند.

از مجموع 1230 کیلومتر طول این خط لوله که از روسیه و با عبور از دریای بالتیک به آلمان می‌رسد تنها 160 کیلومتر باقی مانده است.

اقدام آمریکا در تهدید و تحریم شرکت‌های فعال در این خط لوله باعث شده است مقامات روسی و آلمانی به شدت نسبت به آن واکنش منفی داشته باشند.

تهدید این تحریم‌ها باعث شد تا شرکت آلسیز سوئیس تعهدات خود در قرارداد اجرای خط لوله نورد استریم را رها کرده و اجرای آن در حالی که حدود 95 درصد پیشرفت داشته است متوقف شود.

خط لوله نورد استریم 2 پروزژه مشترک گاز پروم روسیه و 5 شرکت بزرگ اروپایی شامل یونیپر و وینترشیل آلمان، انجی فرانسه، OMV اتریش و رویال داچ شل هلندی-انگلیسی است و قرار است پس از بهره‌برداری سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز از روسیه به آلمان منتقل شود.

در واقع تکمیل این خط لوله ظرفیت صادرات گاز روسیه به اروپا را دو برابر کرده و آلمان هم به هاب گازی اروپا تبدیل می‌شود.

مجموع سرمایه‌گذاری برای پروژه نورد استریم 2 حدود 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

مسکو اعلام کرده که به هر شکل ممکن این پروژه را با توان داخلی به پایان خواهد رساند. 

بزرگترین چالش روسیه در برابر تکمیل این خط لوله استفاده از یک کشتی لوله گذار است که بنا به اعلام مقامات کرملین این کشور یک فروند از این نوع کشتی که هم اکنون در شرق دور سیبری قرار دارد مأمور حضور در دریای بالتیک و تکمیل این خط لوله کرده است.

اما با توجه به آنکه کشتی مذکور تاکنون در سیبری قرار داشته برای عزیمت به دریای بالتیک باید برخی تغییرات در تجهیزات آن ایجاد شود که این مسئله در کنار مدت زمانی که کشتی برای رسیدن به دریای بالتیک و محل لوله گذاری به آن نیاز دارد به چند ماه تاخیر در از سر گیری لوله گذاری منجر خواهد شد.

اخیرا رینر سیل، مدیرعامل شرکت OMV اتریش گفته بود که معتقد است روسیه می‌تواند به تنهایی و با استفاده از یک کشتی مناسب این خط لوله را تکمیل کند چرا که لوله گذاری در دریاهای کم عمق نیاز به فناوری بالایی ندارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اواخر سال گذشته گفته بود که کشتی لوله‌گذاری آکادمیک کرسکی برای این ماموریت به بالتیک اعزام خواهد شد.

این کشتی چند روز پیش بندر ناخدکای روسیه را ترک کرده و در حال رفتن به دریای بالتیک است و هم اکنون در حال عبور از نزدیکی سواحل تایوان است.

پیش‌بینی می‌شود کرسکی تا 63 روز دیگر از کانال سوئز عبور کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول