اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

صلح و سازش در 109 هزار پرونده/ ارائه مشاوره ازدواج به 167 هزار نفر

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از 131 هزار پرونده ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها، 109 هزار پرونده با تلاش مأموران پلیس زن به سازش منجر شد.

صلح و سازش در 109 هزار پرونده/ ارائه مشاوره ازدواج به 167 هزار نفر

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص نقش پلیس زن اظهار داشت: پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم داشته و بنا به ضرورت و تدبیر شروع به فعالیت کرده و در حال انجام وظیفه است. 

سردار ظهیری به شرح وظایف پلیس زن پرداخت و تصریح کرد:‌ همان وظایفی را که مردان پلیس انجام می‌دهند، افسران، درجه‌داران و مأموران پلیس زن نیز انجام می‌دهند؛ پلیس زن در دستگیری مجرمان ، بدرقه متهمان و بازجویی از زنان نقش خوبی داشته و با مسؤولیت‌پذیری بالایی که دارند وظیفه‌شان را بدون کم و کاست انجام می‌دهند. 

وی به دفاتر مشاوره و مددکاری که در کلانتری‌ها مستقر هستند اشاره و بیان کرد: پلیس به دنبال کاهش ورودی پرونده‌هاست، در این راستا دفاتر مشاوره و مددکاری تشکیل شده است و با حضور مأموران پلیس زن توانسته‌ایم 83 درصد پرونده‌هایی را که به این دفاتر ارجاع می‌شود به صلح و سازش تبدیل کنیم. 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد:‌در 11 ماه امسال از مجموع 131 هزار پرونده که به دوایر مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها ارجاع شد، 109 هزار پرونده به سازش منجر شد؛ 24 هزار پرونده مربوط به موضوعات خانوادگی و 62 هزار پرونده مرتبط با نزاع و درگیری بوده‌اند. 

سردار ظهیری در ادامه به سایر مسؤولیت‌های پلیس زن پرداخت و گفت: مشاوره‌های قبل از ازدواج از جمله مواردی دیگری است که مأموران پلیس زن در کلانتری‌های آن را پیگیری می‌کنند؛ در همین راستا در 11 ماهه امسال 167 هزار نفر مشاوره قبل از ازدواج را از مأموران پلیس زن دریافت کرده‌اند. 

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص تحصیلات مأموران پلیس زن خاطرنشان کرد: اکثر مأموران پلیس زن تحصیلات تکمیلی را گذرانده و از آموزش و تجربه لازم درحوزه مشاوره و مددکاری برخوردار هستند. 

سردار ظهیری به دیگر وظایف و کارکردهای پلیس زن پرداخت و خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های جرایم اطفال و نوجوانان توسط مأموران پلیس زن در کلانتری‌ها انجام می‌شود؛‌ در این راستا خانواده‌های افراد بزهکار دعوت شده و در جهت اصلاح و بازپروری  و پیشگیری از بزهکاری مجدد آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول