اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشارکت بالا نشان‌دهنده سهیم‌بودن اکثریت مردم در قدرت است/رای مردم در تعیین سرنوشت کشور خنثی نیست

دبیر اجرایی خانه احزاب استان کردستان گفت: هر چقدر مشارکت مردم ایران در انتخابات را بالاتر ببریم قطعا داریم سهیم‌بودن اکثریت مردم در قدرت را بیان می‌کنیم چرا که چه بسا ما انتقادات بسیار زیادی به دولت خودمان و بسیاری از ساختارهایی که در نظام فعال هستند داشته باشیم

مشارکت بالا نشان‌دهنده سهیم‌بودن اکثریت مردم در قدرت است/رای مردم در تعیین سرنوشت کشور خنثی نیست

متین بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: متاسفانه گفتمان اصلاحات در استان کردستان هیچ گزینه مشخصی از دل خودش ندارد یعنی مشخصا ما هیچ کاندیدای اصلاح طلب شناخته شده‌ای را در سطح استان نداریم که تایید صلاحیت شده باشد.

گفتمان اصلاحات در کردستان از هیچ کاندیدایی بصورت مستقیم حمایت نکرده است

وی افزود: گفتمان اصلاحات در قالب شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کردستان هیچ گزینه‌ای را بصورت مستقیم حمایت نکرده و صرفا دست احزاب را باز گذاشته که هر کدام از احزاب در صورت تمایل می‌توانند از هر کاندیدایی حمایت کنند ولی همین شورا دعوت به حضور و مشارکت مردم در انتخابات کرده است.

دبیر اجرایی خانه احزاب استان کردستان ادامه داد: اما شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کردستان تا امروز در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران براساس معیارهای درون جناحی خودشان دو گزینه خود را مشخص کردند که البته یکی از گزینه‌ها فراجناحی بوده و گزینه بعدی هم در چهارچوب گفتمان اصولگرایی است.

لزوم نگاه فراجناحی احزاب به انتخابات در کردستان

وی تصریح کرد: معتقدم در این شرایط و با این زمین بازی که طراحی شده جریان اصلاح‌طلب، اصولگرا و همچنین مستقلین باید با نگاه فراجناحی در انتخابات حضور پیدا کنند و بهترین افراد را برای 6 کرسی استان کردستان در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

برخی شعارهای انتخاباتی سیاه‌نمایی است

بیگلری گفت: در بحث مجلس دو وظیفه و رسالت عمده بر عهده نمایندگان گذاشته شده که یکی قانونگذاری و دیگری نظارت است لذا باید در همین چهارچوب انتخاب اصلح را انجام دهیم اما اینکه برخی از نامزدهای انتخابات شعارهایی مانند آسفالت کردن جاده و عوض کردن مدیر یک اداره و ... را به عنوان شعارهای انتخاباتی خود بیان می‌کنند بیشتر نوعی سیاه‌نمایی در عرصه انتخابات است.

وی اضافه کرد: جایگاه نمایندگی نیاز به یکسری الزامات دارد اما اینکه بیان می‌شود که شاخصه‌هایی مانند جوانی و مدارک عالیه و ... صرفا برای انتخاب گزینه اصلح موثر است من آن را رد می‌کنم چرا که نمایندگی مجلس نیاز به تجربه دارد که این تجربه در دو بعد مشخص می‌شود یا فرد در سطح مدیریت‌های مختلف سابقه اجرایی داشته باشد و یا اینکه فرد شناخت کافی و وافی از مجلس داشته باشد چرا که بسیاری از انتخاب‌های ما به اینجا ختم شده که دو سال طول کشیده فرد انتخاب شده یاد بگیرد راهروهای مجلس به کجا ختم می‌شود.

آزموده را آزمودن خطاست

دبیر حزب اعتماد ملی در استان کردستان اذعان کرد: یک نماینده باید دارای ویژگی پختگی و تجربه لازم باشد ولی اساسا باید این نقش را هم فراموش نکنیم که بعضی از نمایندگان باید بررسی شوند که آیا حضور این افراد توانسته گام مثبتی در توسعه کردستان داشته باشد که اگر این نباشد ما به این نتیجه می‌رسیم که آزموده را آزمودن خطاست یعنی هرچند ما باید افراد با تجربه را مورد انتخاب خودمان قرار دهیم اما باید کاری کنیم که مردم را دوباره وارد فضای آزمون و خطا نکنیم.

وی افزود: باید فردی انتخاب شود که بدانیم چه مقدار می‌تواند در کمیسیون ‌تخصصی مختلف مجلس بیان کننده معضلات و دردهای کردستان باشد و بتواند قانون‌گذاری‌های مثبت و تبعیض‌های مثبت را برای کردستان ایجاد کند.

بیگلری به اثرات بین‌المللی حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: هرچند اساسا مشارکت در انتخابات در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند آلمان به حدود 10 درصد می‌رسد اما این درصد مشارکت پایین را نمی‌توانیم پای این بگذاریم که بگوییم چون مشارکت کم است مردم نظام حاکم بر این کشور را قبول ندارند ولی در ایران شرایط متفاوت است چرا که دشمنان ما همیشه دنبال این هستند که میزان مشارکت مردم در ایران را در هر انتخاباتی به عنوان دست آویزی قرار دهند که اساسا جایگاه و تاییدیه مردم را در بعد نظام جمهوری اسلامی مرتبط با انتخابات بدانند، استاندارد دوگانه‌ای که متاسفانه کشورهای غربی همیشه در قبال کشور ما به کار می‌برند.

مشارکت بیشتر نشان‌دهنده سهیم بودن اکثریت مردم در قدرت

وی ادامه داد: هر چقدر مشارکت مردم ایران در انتخابات را بالاتر ببریم قطعا داریم سهیم‌بودن اکثریت مردم در قدرت را بیان می‌کنیم چرا که چه بسا ما انتقادات بسیار زیادی به دولت خودمان و بسیاری از ساختارهایی که در نظام فعال هستند داشته باشیم اما این انتقادها هرگز منجر به گسست و رد این ساختارها نخواهد بود و قطع به یقین آن چیزی که باید اتفاق بیفتد سهیم بودن مردم در قدرت است که باید این را به هر شکلی که هست برای مردم تبیین کنیم که قطعا قسمتی از آن بر عهده احزاب و گروه‌های سیاسی است و قسمت دیگر آن بر عهده رسانه‌ها است.

گزینه‌های اصلح در بین 112 کاندیدای کردستان وجود دارد

دبیر حزب اعتماد ملی در استان کردستان تصریح کرد: شاید در شرایط حال حاضر خیلی‌ها بیان می‌کنند که رای بدهیم که چه بشود و یا در چهارچوب افکار خودشان به این نتیجه رسیدند که انتخاب بین بد و بدتر است اما من شخصا معتقدم که هرچند به عنوان گفتمان اصلاحات هیچ شخص و نماینده اصلاح‌طلبی را بصورت مشخص در عرصه انتخابات استان کردستان نداریم اما بالاخره 112 نفر از کاندیداها برای 6 کرسی استان کردستان در مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند که به تبع گزینه‌های اصلحی هم در بین آنها وجود دارد لذا ما باید تلاشمان این باشد که اصلح‌ترین افراد را انتخاب کنیم.

تلاش رسانه‌های بیگانه برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات

وی گفت: امروز رسانه‌های مختلف بیگانه به منظور کاهش مشارکت مردم در انتخابات تبلیغات انجام می‌دهند که به مردم بگویند بعد از 41 سال در جمهوری اسلامی ساختاری مانند مجلس شورای اسلامی دیگر معنا ندارد و پای صندوق نروید این تبلیغاتی است که از بیرون دارد انجام می‌شود اما متاسفانه برخی از تصمیمات هم در قبال همین انتخابات مجلس شورای اسلامی با محروم کردن یک گفتمان در عرصه رقابت چه بسا کاتالیزور چنین تبلیغاتی هم شده اما ما باید آگاه باشیم و وارد این بازی نشویم و در راستای تبلیغ برای مشارکت مردم تلاش کنیم.

بیگلری تاکید کرد: مردم باید این مهم را بدانند که موثر بودنشان چه در موفقیت و چه در عدم موفقیت نمایندگان ملموس است یعنی من مردم اگر تصمیم بگیرم رای ندهم چه بسا گزینه‌ای به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند که آن شایستگی‌های لازم را نداشته باشد و اگر من پای صندوق بودم می‌توانستم گزینه بهتری را انتخاب کنم و این باید به عنوان یک دغدغه برای مردم برجسته و بیان شود که عدم مشارکت چه بسا باعث انتخاب گزینه‌هایی شود که به عنوان نماینده اکثریت مردم نیستند و انتخاب اشتباهی صورت گیرد.

رای مردم در تعیین سرنوشت کشور خنثی نیست

وی عنوان کرد: همه ما باید تلاش کنیم مردم بصورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند و خدای نکرده به این طرز تفکر نرسند که رای من خنثی است یعنی باید فضا را به این سمت برد که مردم بدانند رای آنها خنثی نیست بلکه رای آنها دارای اثر است و گزینه‌های مختلفی هم که وجود دارند قطعا تفاوت‌های بسیار آشکاری با هم دارند که می‌توان بهترین و اصلح‌ترین را انتخاب کرد.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان کردستان گفت: اگر مردم بصورت حداکثری در پای صندوق‌های رای حاضر شوند هر نتیجه‌ای هم که بدست بیایید مقبول است و ما هم به عنوان جریانات سیاسی پذیرای آن هستیم.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول