اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاندیدا شدن برای خدمت به مردم ارزشمند است

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: کاندیدا شدن برای خدمت به مردم درصورتی‌که متناسب با آن جایگاه توانمندی وجود داشته باشد، اقدامی بسیار پسندیده و ارزشمند است.

کاندیدا شدن برای خدمت به مردم ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور پیش از ظهر امروز در همایش حماسه رأی اولی‌های استان سمنان در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه انتخابات عرصه‌ای است که افراد خود را برای قرار گرفتن در جایگاهی از حکومت داوطلب می‌کنند، اظهار کرد: ما نیز وسیله‌ای هستیم تا با قرار گرفتن در پای صندوق‌ها، در عزت بخشیدن به کاندیدا، دست خداوند باشیم.

وی اضافه کرد: باید به این مهم توجه کنیم تا به افرادی که رأی می‌دهیم متناسب با جایگاهی که برای آن داوطلب شدند، تخصص، توانایی، دانایی، دانش و ویژگی‌های متناسب با آن را داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در ابتدای سخن با دانش آموزان و رأی اولی‌های استان، به آغاز داستان‌های کودکانه و عبارت «یکی بود، یکی نبود» اشاره کرد و گفت: در واقع این عبارت اشاره به خداوند متعال دارد که تک، واحد و یکتا بود و بزرگی و عظمت آن بی‌نهایت است و هیچ عمل و حرکتی بدون اراده خداوند امکان‌پذیر نخواهد شد.

خجسته‌پور با اشاره به آیه قرآنی «تُعَزُّ مَن تَشاء و تُزِلُّ مَن تَشاء»، گفت: خداوند اگر بخواهد عزت و اگر نخواهد نیز ذلت به بندگان خود می‌دهد؛ اما بخشیدن این عزت و ذلت ویژگی‌ها و زمینه‌هایی دارد و در چارچوب و قالب سُنت خدا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: توکل و سعی در کنار هم، سُنت خداوند است و اگر در این سُنت قرار بگیریم و به معنای واقعی کلمه به آن عمل کنیم، یقیناً عزت خداوند نصیب ما خواهد شد و در غیر این صورت ذلت برای ما به همراه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه سُنت خداوند به هیچ عنوان تغییرپذیر نیست، به زندگی و داستان حضرت یوسف (ع) اشاره کرد و افزود: زمانی که حضرت یوسف (ع) خواب پادشاه مصر را تعبیر کرد، برای کمک و رسیدگی به امورات مردم برای عبور از خشکسالی و قحطی، خود را برای انتخاب کاندید قرار داد و ویژگی‌های لازم در این زمینه را حافظ، امانت‌دار بودن و دانایی و تدبیر به همراه تخصص بیان کرد.

خجسته‌پور با اشاره به داستان حضرت هاجر (س) و حضرت اسماعیل (ع) نیز گفت: حضرت هاجر (س) زمانی که خود و فرزندش را در بیابانی بی‌آب و علف و فرزندش را تشنه و بی‌تاب دید، با توکل به خداوند در پی دستیابی به آب، سعی کرد و طبق سُنت خداوند، ایزد منان نیز به او عزت داد و آب گوارا را از زمین جوشاند.

وی بیان کرد: زمانی که سعی و  توکل در کنار هم قرار گیرند، موفقیت و پیروزی حاصل خواهد شد؛ چراکه در سُنت خداوند تغییر و تبدیلی نیست و خداوند به بندگان خود که در این راه و طریقت قرار گیرند، عزت می‌بخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: کاندیدا و داوطلب شدن برای در اختیار گرفتن مقامات یک حکومت برای خدمت به مردم و درصورتی‌که متناسب با آن جایگاه توانمندی وجود داشته باشد، صد البته که اقدامی بسیار پسندیده و ارزشمند است و انشالله با حضور شما رأی اولی‌ها و مشارکت پرشور و حماسی مردم، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در دوم اسفندماه سال جاری خواهیم بود.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: تمامی آحاد مردم و به‌ویژه رأی اولی‌ها، دست خداوند برای عزت بخشیدن به کاندیداها و انتخاب فرد اصلح در پای صندوق رأی هستند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول