اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هند در اعتراض به سخنان اردوغان درباره کشمیر، سفیر ترکیه را احضار کرد

وزارت خارجه هند در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور ترکیه درباره کشمیر در سفر به پاکستان، سفیر آنکارا در دهلی نو را احضار کرد.

هند در اعتراض به سخنان اردوغان درباره کشمیر، سفیر ترکیه را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت هند در ادامه واکنش‌های منفی به سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره وضعیت کشمیر، امروز دوشنبه سفیر آنکارا را احضار کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اعتراض دولت هند به سخنان رئیس‌جمهور ترکیه درباره کشمیر و اعلام حمایت او از مواضع پاکستان، امروز دوشنبه سبب شده که دهلی نو سفیر آنکارا را به وزات خارجه هند فرابخواند.

احضار سفیر ترکیه در هند به وزارت خارجه بعد از سفر اخیر رجب طیب اردوغان به اسلام آباد و صحبت‌‌های او درباره کشمیر انجام شد.

رئیس‌جمهور ترکیه در جریان سفر به پایتخت پاکستان، ضمن حمایت از مواضع اسلام آباد درباره کشمیر تلویحا و بدون نام بردن از هند، از «رویکردهای یکجانبه» در قبال کشمیر انتقاد کرده بود.

اردوغان در نشست مشترک نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان ضمن حمایت از موضع پاکستان در مورد کشمیر گفته بود: «موضوع کشمیر باید بر پایه عدالت و حقانیت حل و فصل شود زیرا این مساله نگرانی هر دو کشور (پاکستان-ترکیه) به حساب می‌آید».

وزارت خارجه هند پیش از این با صدور بیانیه، «مداخله» رئیس‌جمهور ترکیه در امور داخلی هند را محکوم و ادعا کرد پاکستان، موضوع تروریسم را در «جامو و کشمیر» تقویت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول