اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هراس تل‌آویو از روی کار آمدن رئیس‌جمهور دموکرات در آمریکا

یک سیاستمدار ارشد رژیم صهیونیستی با اشاره به عصبانیت دموکرات‌ها از نخست‌وزیر کنونی این رژیم، گفت اگر یک دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا شود، تل‌آویو به دردسر بزرگی می‌افتد.

هراس تل‌آویو از روی کار آمدن رئیس‌جمهور دموکرات در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» وزیر پیشین اقتصاد رژیم صهیونیستی و یکی از سران اصلی حزب انتخاباتی آبی‌وسفید از احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ابراز نگرانی کرد.

لاپید در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست»، گفت اگر یک نامزد حزب دموکرات در نوامبر امسال پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود و در این سو نیز «بنیامین نتانیاهو» هنوز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باشد، آنگاه تل‌آویو به دردسر بزرگی می‌افتد.

وی با بیان اینکه نتانیاهو به روابط دوجانبه آمریکا با اسرائیل، مخصوصا تعاملات با دموکرات‌ها صدمه زده، توضیح داد: «نتانیاهو در زمان نخست‌وزیری‌اش گام‌هایی برداشت که رهبری حزب [دموکرات] را عمیقاً خشمگین کرد».

این سیاستمدار صهیونیست، سخنرانی نتانیاهو در کنگره و اعلام مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و همچنین دیدار نکردن با سران دموکرات‌ها طی سفری که برای رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» به واشنگتن داشت، را از جمله اقدامات منجر به عصبانیت این حزب از تل‌آویو دانست.

لاپید در این مصاحبه، که نسخه کامل آن هفته آینده منتشر می‌شود، درباره مسائل مختلفی از جمله تمایل حزب آبی‌وسفید به حل مشکلات کنونی با نوار غزه و فعالیت‌های حماس و موضع این حزب در خصوص طرح موسوم به «معامله قرن»، در صورت کسب اکثریت پارلمان توسط این حزب در انتخابات سراسری آتی صحبت کرد.

وی با بیان اینکه موضوع رژیم صهیونیستی، دیگر یک مسئله دو حزبی در عرصه سیاسی آمریکا نیست، افزود: «دموکرات‌ها بسیار عصبانی هستند... وظیفه یک نخست‌وزیر [اسرائیل] است که مطمئن شود اسرائیل یک موضوع دو حزبی در آمریکا باقی می‌ماند و روابط با یهودیان آمریکایی را حفظ کند».

این عضو ارشد حزب آبی‌وسفید درباره تنفری که اعضای حزب دموکرات از «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا دارند اینگونه گفت که سناتورهای عالی‌رتبه دموکرات او را به دفترشان راه نمی‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول