اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دیدار لاریجانی با رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان لبنان

لاریجانی در سفر خود به لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

دیدار لاریجانی با رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که یکشنبه شب (دیشب) وارد لبنان شد امروز با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

صفحه توییتری ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد، عون با هیأتی متشکل از شخصیت‌های پارلمانی و سیاسی به ریاست لاریجانی دیدار کرده است.

 

 «النشره» گزارش داد، لاریجانی در این دیدار پیام «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران را به میشل عون تحویل داد، پیامی که در آن به روابط دوجانبه پرداخته شده بود. روحانی در این پیام بار دیگر از میشل عون برای سفر به ایران دعوت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل دولت جدید لبنان را تبریک و برای آن آرزوی موفقیت کرد. وی همچنین از آمادگی ایران برای بهبود وضعیت اقتصادی لبنان خبر داد.

در ادامه این دیداردرباره وضعیت کنونی منطقه، تحولات سوریه ، آوارگان سوری در لبنان و لزوم بازگشت آنها به کشورشان و نیز وضعیت ایران بحث و تبادل‌نظر شد.

بر اساس گزارش «النشره»، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از آن به دیدار «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در «عین التینه» رفت. 

بری در این دیدار اعلام کرد: در وحدت، قدرت است و این همان چیزی است که در مرحله فعلی از لبنانی‌ها انتظار می‌رود.

 

 

علی لاریجانی دیشب در بدو ورود به لبنان اعلام کرد: باعث خوشحالی و افتخار من است که این فرصت مجددا فراهم شد تا به کشور برادر و دوست لبنان سفر کنم. طبعا لبنان کشوری مؤثر در منطقه است و همیشه روابط دوستانه‌ای میان ایران و کشور بردار لبنان برقرار بوده است. همانطور که می‌دانید ایران همواره تلاش کرده تا لبنان را کشوری آزاد و مستقل ببیند، در همین چارچوب به ملت و مردم لبنان تلاش‌های موفقی را که منجر به تشکیل دولت جدید شد، تبریک می‌گویم. همیشه تلاش خواهیم کرد که روابط دوجانبه میان دو کشور، روابط ممتاز باشد و از خدا برای شما آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول