اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

۳۰۰ سری جهیزیه توسط آستان قدس رضوی به نوعروسان کم‌برخوردار اهدا شد+عکس

طی مراسمی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان کم‌برخوردار مشهدی اهدا شد.

۳۰۰ سری جهیزیه توسط آستان قدس رضوی به نوعروسان کم‌برخوردار اهدا شد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس؛ همزمان با ایام میلاد باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان محروم صبح امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم طی سخنانی با تأکید بر جایگاه و اهمیت محبت بین همسران در تحقق سبک زندگی اسلامی گفت: زندگی متدینانه و عینیت بخشیدن به ارزش‌های اصیل اسلامی در زندگی مشترک محبت، شور و نشاط به زندگی می‌بخشد.

وی تربیت صحیح نسل آینده را از وظایف خطیر والدین دانست و با تأکید بر اهمیت رعایت فرایض الهی در خانواده گفت: والدین متدین و معتقد می‌توانند فرزندانی صالح تربیت کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این جهیزیه‌های اهدایی بر اساس وسع آستان قدس رضوی بوده و شایستگی نوعروسان اهدای جهیزیه‌هایی بسیار ارزشمندتر از این است، گفت: متناسب با ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای ادامه این قبیل اقدامات مبارک تلاش و برای توسعه آن در آینده کوشش خواهیم کرد.

 

 

۶ هزار مورد تسهیلات برای خرید جهیزیه

در ادامه محمدحسین استادآقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی طی سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با الطاف امام رئوف (ع) در طول سال گذشته و سال جاری، ۶ هزار مورد تسهیلات برای خرید جهیزیه در سراسر کشور به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به نوعروسان محروم اعطا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعطای تسهیلات تاکنون یک هزار سری جهیزیه نیز به نوعروسانی که از سوی نهاد‌های ذی‌ربط معرفی شده و واجد شرایط دریافت جهیزیه باشند، تقدیم شده است.

حمایت از تولید ملی

حامد صادقی، سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی هم در بخش دیگری از این برنامه، کیفیت اهدای این جهیزیه‏‌ها را تشریح کرد و گفت: فرآیند توزیع این جهیزیه‌ها به این صورت است که ابتدا هر نوعروس شناسائی و سپس با هدف حمایت از موضوع ازدواج برنامه توزیع جهیزیه آغاز شد. همچنین در گام اول این طرح امروز ۵۰ سری جهیزیه تحویل داده خواهد شد و تا پایان این هفته فرآیند تحویل این ۳۰۰سری جهیزیه به اتمام خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید داخلی اقلام این جهیزیه‌ها همگی از کالاهای ایرانی تهیه شده تا ضمن تأمین وسایل مورد نیاز برای آغاز یک زندگی، از تولید ملی و تولیدکننده ایرانی نیز حمایت به عمل آید، در خصوص اقلام این جهیزیه‌ها تصریح کرد: هر سری جهیزیه شامل ۱۰ قلم کالای ایرانی مانند یخچال فریزر، جاروبرقی، یک تخته فرش، ماشین لباس‌شویی، اجاق گاز، پنکه و... می‌شود.

در پایان مراسم به دست تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از متولیان این آستان قدسی چند حواله جهیزیه به نمایندگی از جمع، به برخی از نوعروسان تقدیم شد. 

همچنین این نوعروسان با همکاری کانون‌های خادم‌یاری رضوی در مشهد به آستان قدس رضوی معرفی و پس از بررسی شاخصه‌های لازم محرومیت از جمله فقدان پدر و یا ازکارافتادگی سرپرست خانواده با تحقیقات محلی انتخاب شدند. هر سری جهیزیه با حفظ کرامت نوعروسان و منزلت خانواده آنان، درب منزل به نوعروسان تحویل داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول