اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

نامه‌ای که هرگز به دست صاحبش نمی‌رسد/واکنش حاج قاسم درباره فرزندم دلم را قرص کرد+فیلم

تا محمد متین روی صندلی اول نشست یکی از برگزار کنندگان آمد جلو او را بلند کند و به عقب بفرستد. سردار با دیدن این صحنه ناراحت شد و گفت بچه شهید را از جایش بلند نکنید.

نامه‌ای که هرگز به دست صاحبش نمی‌رسد/واکنش حاج قاسم درباره فرزندم دلم را قرص کرد+فیلم

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید مدافع مهدی قاضی خانی از رزمندگانی بود که داوطلبانه و بسیجی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شد و در این راه نیز به شهادت رسید. همسر این شهید خاطره ای از حاج قاسم سلیمانی روایت می‌کند. 


شهید مهدی قاضی خانی

 

ما دوبار توفیق این را داشتیم که از نزدیک سردار سلیمانی را ببینیم. دیدن ایشان واقعا به ما روحیه می‌داد و جای خالی عزیزانمان را که از دست داده بودیم برایمان پر می‌کرد. 

در دو دیداری که با حاج قاسم داشتیم هر بار که فرزندان شهدا را می دیدند چنان برخورد می کردند که انگار بچه های خودشان هستند. کودکان من با اینکه سن زیادی نداشتند و طبعا بچه ها در این سن کمتر با کسی که نشناسند اخت می‌گیرند اما نسبت به سردار سلیمانی واکنش صمیمانه‌‌تری از خود نشان می‌دادند. 

یکبار که در مراسمی بودیم و سردار مشغول سخنرانی بود ازدحام جمیعت زیاد شد. همه سعی داشتند به نوعی جلوتر بروند تا سردار را بهتر ببینند. برخی هم در جای خود می ایستادند تا چهره سردار را مشاهده کنند. محمد متین پسرم که کوچک تر بود به همین دلیل قدش نمی رسید حاج قاسم را ببیند برای همین به فکر کودکانه اش رسید برود ردیف اول بنشیند. جایی که مسئولان مراسم برای مهمانان دیگری در نظر می‌گیرند. 

 

تا محمد متین روی صندلی اول نشست یکی از برگزار کنندگان آمد جلو او را بلند کند و به عقب بفرستد. سردار با دیدن این صحنه ناراحت شد و گفت بچه شهید را از جایش بلند نکنید. این برخورد حاج قاسم باعث شد ته دلم قرص شود که پدر فرزندانم دیگر کنار ما نخواهد بود اما کسی هست که هوایمان را داشته باشد. 

 

 

آخر مراسم هم همه بچه ها دویدند به سمت سردار و یک عکس یادگاری انداختند. 

نهال دخترم که الان کلاس دوم است و تازه نوشتن را آموخته بعد از شهادت حاج قاسم به قدری ناراحت بود که نشست و نامه‌ای برای سردار سلیمانی نوشت. نامه ای که هیچ وقت به دست صاحبش نخواهد رسید. 


نهال قاضی خانی در کنار رهبری

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول