اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست ترکیه از روسیه برای آتش‌بس فوری در ادلب

وزارت خارجه ترکیه بار دیگر درخواست‌ها برای توقف عملیات ارتش سوریه ضد تروریست‌ها در ادلب و برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه را تکرار کرد.

درخواست ترکیه از روسیه برای آتش‌بس فوری در ادلب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاوو‌ش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید از روسیه درخواست کرده موجبات برقراری آتش‌بس فوری در استان ادلب (سوریه) را فراهم کند.

به نوشته روزنامه «ینی‌شفق» چاووش‌اوغلو طی گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از پایان پنجاه‌وششمین «کنفرانس امنیتی مونیخ» گفت طی جلسه‌ای که با هیأت روسی به ریاست «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور داشته، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در ادلب شده است.

وی با اشاره به اینکه هیأت ترکیه‌ای و روسیه امروز (دوشنبه)‌ در مسکو دیدار می‌کنند تا درباره آخرین تحولات ادلب صحبت کنند، توضیح داد: «با لاوروف دیدار کردم و گفتم تهاجم به ادلب باید متوقف شود».

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره لیبی نیز گفت که هرچه سریعتر باید در این کشور آتش‌بس فراگیر برقرار شود و سازوکاری بین‌المللی جهت نظارت بر این آتش‌بس زیر نظر بازرسان سازمان ملل ایجاد گردد.

چاووش‌اوغلو ضمن بیان اینکه نیروهای «خلیفه حفتر» سرکرده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» کماکان به نقض آتش‌بس و توافقات پیشین ادامه می‌دهند، خواستار برقراری آتش‌بس در لیبی شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین در مصاحبه با روزنامه روسی «ایزوِستیا»، تصریح کرد آنکارا و مسکو به همکاری برای رسیدن به آتش‌بس پایدار در ادلب و لیبی ادامه می‌دهند.

وزیر خارجه ترکیه درباره دیدار امروز با هیأت روسی نیز تاکید کرد: «شما امروز واکنش نهایی [درباره ادلب] را بعد از دیدار هیأت‌های ما در مسکو متوجه خواهید شد. ما نباید اجازه دهیم مشکل سوریه، بر همکاری و روابط ما تاثیر بگذارد».

ارتش ترکیه امروز برای تقویت حضور نظامی خود در شمال سوریه و پست‌های دیدبانی در ادلب، کاروان زرهی شامل ۱۵۰ دستگاه تانک و توپخانه خودکششی هویتزر به ادلب اعزام کرده است. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول