اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

شناسایی گرایش‌های مردم لازمه استفاده از علوم شناختی در بعد اجتماعی

معاون مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: برای استفاده از علوم شناختی در بعد اجتماعی اولین اتفاق این است که باید مردم سرزمین‌‌مان را بشناسیم و توجه کنیم گرایش‌‌های مردم به چه سمتی در حرکت هستند.

شناسایی گرایش‌های مردم لازمه استفاده از علوم شناختی در بعد اجتماعی

اباذر ضیایی معاون مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره کارکردهای علوم‌شناختی در حوزه رسانه گفت: علوم شناختی بحث‌های انسانی را در بر می‌گیرد و معمولاً اتفاقاتی در علوم انسانی رخ می‌دهد که بحث اجتماعی آن در رسانه بسیار تاثیر‌گذار است. 

وی  افزود: برای استفاده از  علوم شناختی در بعد اجتماعی اولین اتفاق این است که باید مردم سرزمین‌‌مان را بشناسیم و  توجه کنیم گرایش‌‌های مردم به چه سمتی در حرکت هستند. به طور مثال فرهنگ هزار ساله مردم ایران اسلام است و قبل از آن نیز فرهنگ یزدان‌پرستی داشتند به طوری که در ایران چیزی به نام کفر وجود نداشته که این یک ریشه است و این ریشه ناشی از اقلیم ایران است.

اباذری ادامه داد: این فرهنگ در ۴۰-۳۰ سال اخیر شکل نگرفته است بلکه یک فرهنگ هزاران ساله است که می‌توان به عنوان مبنا برای همه عنوان کرد و این مبنا را به عنوان یک امتیاز در جهان در نظر گرفت. 

* توانایی رسانه در عصر اطلاعات و انتقال داده‌ها 

 وی افزود: در حال حاضر کارکردهای رسانه با عصر اطلاعات و سرعت انتقال داده‌ها می‌تواند هر کاری انجام دهد. ما بحث سمعی‌ بودن رسانه‌ها، کثر‌ت‌پیام‌هایی که مبادله می‌شوند و تاثیر پیام‌ها در سطوح سنی مختلف از جمله شکل، زمان و مکان را داریم که به صورت ماتریسی درمی‌‌آیند و می‌توانیم به بهترین شکل و بدون اختلال ارسال پیام داشته باشیم و بتوانیم ارزش‌ها را گسترش دهیم. 

 

 

* اهمیت حجاب و نهاد خانواده برای اقوام ایرانی 

معاون مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: مردم ایران معمولاً وفادار بودند. حجاب و نهاد خانواده برایشان مقدس و از اهمیت بالایی برخوردار است و این اتفاق در ایران هزار ساله است. در حال حاضر حجاب را به عنوان یک نماد اسلامی مطرح می‌کنند. اگر به سنگ‌نگاره‌های ایران هم نگاه کنید می‌بینید سربازان ایرانی علی‌رغم اینکه با کشورهای مختلف در جنگ بودند همیشه سعی می‌کردند حجاب و پوشش انسانی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول