اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

الگوسازی نخبگان مهم‌تر از تکریم آنهاست/ رسانه‌ها الگوهای بزرگ را معرفی کنند

مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد علمی نخبگان گفت: مهم‌تر از تکریم چهره‌های برتر و نخبه، الگوسازی است و رسانه‌ها و صدا و سیما می‌خواهیم در شناسایی و الگوسازی نخبگان برای نسل حاضر کمک کنند.

الگوسازی نخبگان مهم‌تر از تکریم آنهاست/ رسانه‌ها الگوهای بزرگ را معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن شاه‌رضایی امروز در آیین تکریم و الگوسازی مرحوم محمد ارجمندکرمانی اظهار داشت: ما در بنیاد ملی نخبگان به این نتیجه رسیدیم که یکی از جاهای خالی در آموزش کشور کمبود معرفی الگوهای بزرگ است انسان‌های علمی بزرگ کم نیستند اما در آموزش ما گم هستند که ما می‌خواهیم این افراد را به نخبگان معرفی کنیم.

مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد علمی نخبگان با بیان اینکه تکریم هدف اول است اما هدف آخر نیست، عنوان کرد: مهم‌تر از تکریم چهره‌های برتر و نخبه، الگوسازی است مثلا همین الگوی آقای ارجمند کرمانی، در کشور این انسان‌های بزرگ هستند که ما نمی‌شناسیم.

وی افزود: الگوسازی ابزار خودش را می‌خواهد و مهم‌تر هنر است که استاد ارجمند به خوبی در فرش‌بافی به‌کار می‌برد و نخبه کسی است که الگو داشته و مستعد برتر بوده است.

شاه‌رضایی با بیان اینکه اغلب نخبه‌ها به منطقه بومی خود وابسته هستند و اراده‌های بزرگ داشته‌ و غیرت داشته‌اند، افزود: تکریم بسیار مهم است و ملت ایران در قدرشناسی و تکریم نمونه‌اند که نمونه‌اش تکریم سردار دل‌ها در تهران، کرمان و سایر شهرها ببینید.

مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد علمی نخبگان خاطرنشان کرد: اما قدرشناسی کافی نیست و این باید تبدیل به الگو شود که از رسانه‌ها و صدا و سیما می‌خواهیم در شناسایی و الگوسازی نخبگان برای نسل حاضر کمک کنند.

الگوهای برتر و ماندگار استان به نسل حاضر معرفی شوند

رشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مراسم تشییع پیکر ارجمند کرمانی در خیابان‌های خاکی کرمان برگزار شد در سال ۴۷ و دلایل ماندگاری ارجمند کرمانی تاثیرگذاری این فرد و خدمت به جامعه بوده و خدمت ارجمند کرمانی فراموش شدنی نیست.

وی افزود: اکنون با گذشت این همه سال تازه متوجه می‌شوند به عمق آثار ایشان که در بعد اخلاق و اخلاقیات داشتند و حاصلش هم بیمارستان ارجمند به‌عنوان یکی از خوش‌نام ترین بیمارستان‌ها در جامعه پزشکی است.

رشیدی با بیان اینکه در نسل حاضر باید از این بزرگان الگوبرداری کنند، تصریح کرد: الگوهای عملی و برتر و ماندگار کرمان را به این نسل معرفی کنیم.

مرحوم ارجمند مهر انسانیت بر شناسنامه خودش زد

محمدعلی گلاب‌زاده رئیس مرکز کرمان‌شناسی اظهار کرد: هر مراسمی از این دست که برگزار می‌شود مهر تاییدی است بر لقب کرامت مردم کرمان که بی‌مورد نبوده که در گذشته گفته‌اند دیار کریمان، یکی از ویژگی‌های کرامت، حق‌شناسی مردم است.

وی افزود: مرحوم ارجمند همت بالایی داشت و از یک خلاقیت و استعداد ویژه‌ای برخوردار بود و برای خودش و جامعه ارزش قائل بود درست است که محمد ارجمند سواد نداشت اما فرزانگی او از خیلی از باسوادان بالاتر بود.

گلاب‌زاده گفت: ارجمند درک واقعی از زندگی داشت نهایت از بستر سختی‌ها برخواست و چون رنج و درد کشیده بود نگذاشت افراد جامعه‌اش این درد را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه ارجمند فراموش نمی‌شود این است که هم‌درد مردم بود وقتی درد مردم را احساس کرد مهر انسانیت بر شناسنامه خودش زد که در تاریخ ماندگار شد.

کرمان در مفاخر انسانی ذخیره عظیمی دارد

محمدعلی دهقان معاون استاندار کرمان اظهار کرد: برگزاری این مراسم برای شناخت سرمایه‌های استانمان بسیار ضروری است یک سوم آثار بین‌المللی تاریخی را ما در کل کشور در کرمان داریم.

وی گفت: ما در مفاخر انسانی ذخیره عظیمی داریم بعضی از چهره‌های استان کمتر شناخته شده‌اند که رسالت دستگاه‌های فرهنگی است که این مفاخر را معرفی کنند همین چهره شاخص ارجمند کرمانی که در پزشکی، قالیبافی و خیر بودن چهره بین‌المللی است.

دهقان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است هنرمندان ما از این بزرگان فیلم‌هایی بسازند و معرفی کنند به نسل ما و نسل‌های آینده و این چهره‌ها را برای همیشه ماندگار کنند.

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: باید یک گروه تخصصی شکل بگیرد و همه آثار این افراد را جمع‌آوری کنند و به همین جلسات خلاصه نشود.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول