اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

افزایش تقاضا برای پروانه بهره‌برداری تولید لوازم خانگی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه تقاضا پروانه بهره‌برداری تولید لوازم خانگی در تهران افزایش یافته است، گفت: سازمان صنعت استان تهران به شدت مواجه با صدور پروانه بهره‌برداری لوازم خانگی است.

افزایش تقاضا برای پروانه بهره‌برداری تولید لوازم خانگی

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که پس از اجرای طرح شناسه‌دار کردن لوازم خانگی و جلوگیری از عرضه لوازم خانگی قاچاق در بازار آیا تولیدات داخلی توان تامین بازار داخل را دارند، گفت: اگر چه دو شرکت بزرگ تولید کننده لوازم خانگی کره‌ای در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌ خوبی در ایران  انجام داده بودند، اما به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه این دو شرکت ایران را ترک کردند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: بنابراین با خروج این شرکت‌ها از ایران شرکت‌های تولید کننده لوازم داخلی با جدیت بیشتری اقدام به تولید لوازم خانگی کردند.

وی با بیان اینکه تقاضا پروانه بهره‌برداری تولید لوازم خانگی در تهران افزایش یافته است، گفت:  سازمان صنعت استان تهران، به شدت مواجه با صدور پروانه بهره‌برداری در زمینه تولید لوازم خانگی هستیم که این امر ناشی از ممنوعیت واردات لوازم خانگی و جلوگیری از ورود لوازم خانگی قاچاق است. 

صادقی اظهار داشت: ضمن اینکه با افزایش قیمت ارز تولیدات داخلی لوازم خانگی نسبت به واردات آن مقرون به صرفه‌تر است. 

وی افزود: اگرچه با ممنوعیت واردات لوازم خانگی انتخاب برای مصرف‌کنندگان محدود شده است، اما تولید کشور در زمینه لوازم خانگی در سایه این ممنوعیت افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه 2.2 از 3.2 میلیارد دلار گردش مالی لوازم خانگی از محل واردات قاچاق است آیا در این شرایط باز هم مطمئن هستید که لوازم خانگی تولید داخلی پاسخگوی نیاز داخلی است، گفت: از اوایل سال 1397 واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شده است،  بنابراین از این موضوع اطمینان داشته‌ایم که با منع ورود لوازم خانگی بازار با کمبود لوازم خانگی مواجه نمی‌شود. 

وی افزود: تولیدات داخلی در بخش لوازم خانگی به اندازه تامین نیاز داخلی هست. 

صادقی اظهار داشت: برای رونق تولید باید تولید کننده حمایت شود و مواد اولیه به راحتی در اختیارش قرار گیرد و برای تامین مالی ریالی بانک‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.  

وی اظهار داشت: البته واردات مواد اولیه تولید از محل ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود، بنابراین ضرورت دارد تا  صادرکنندگان به موقع ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگرداند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: زمینه برای رشد تولیدات داخلی لوازم خانگی فراهم است، اما هنوز در ابتدای کار قرار داریم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول